اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کربنات

کادمیوم کربنات یک ترکیب شیمیایی بر پایه کادمیوم است که به طور طبیعی با عنوان اتاویت معدنی وجود دارد. کادمیوم یک عنصر فلزی با عدد اتمی 48 است که به طور طبیعی در پوسته زمین یافت می شود و معمولا به صورت عنصری یافت نمی شود!

کادمیوم کربنات یک منبع کادمیوم نامحلول در آب است که به راحتی از طریق گرم کردن (محاسبه)، به سایر ترکیبات کادمیوم مانند اکسید آن تبدیل می شود.ترکیبات کربنات همچنین در هنگام تصفیه با اسیدهای رقیق، دی اکسید کربن را از بین می برند. اتاویت به طور کلی در بیشتر حجم ها و فرم ها با خلوص بالا و همچنین در اندازه های زیر میکرون و نانوذرات در دسترس است.

کادمیوم کربنات اولین بار در سال 1906 میلادی در نزدیکی اتاوی کشور نامیبیا یافت شد. اتاویت در سیستم تری گونال متبلور می شود. این ماده معدنی طبیعی در قارچ کش ها و معرف های شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

ادمیوم کربنات حاصل واکنش میان اسید کربنیک و نمک کادمیوم با نسبت استوکیومتری 1 به 1 می باشد. با گرم کردن محلول اسیدی شده کلرید کادمیوم و اوره در یک لوله بسته شده و در دمای 200 درجه سانتیگراد تولید می شود.

کربنات کادمیوم خالص، تنها هنگامی حاصل می شود که کربنات آمونیوم برای رسوب دادن بلورهای سفید و منشوری از محلول های یون کادمیوم استفاده شود. کربنات های قلیایی اکسی کربنات را رسوب می کنند.در فرایند تولید کربنات کادمیوم، سرب، روی و آهن به عنوان ناخالصی موجود هستند.

خطرات عمده ای در استفاده از کادمیوم کربنات وجود دارد که ناشی از سمی بودن آن است. قرار گرفتن در معرض استنشاق این ماده بی رنگ و کریستالی ممکن است از طریق مصرف آن در قارچ کش های چمن، به عنوان کاتالیزور در واکنش های ارگانیک و یا منبع کادمیوم در تولید سایر ترکیبات باشد.

عوارض ناشی از قرار گرفتن در معرض این ماده خطرناک شامل سردرد، تنگی نفس، درد قفسه سینه، آسیب کلیه و کبد، آمفیزم، ورم شدید ریوی (احتمالاً منجر به مرگ) می باشد.فرآیندها و کارهایی که ممکن است دود کادمیوم یا گرد و غبار آن را آزاد کند باید محصور شده و محیط دارای تهویه باشد. در فعالیت هایی که قرار گرفتن در معرض بیش از حد وجود دارد، کارگران باید از دستگاه تنفس فیلتر ذرات با راندمان بالا استفاده کنند.

همچنین باید از لباس های محافظتی، از جمله محافظت از چشم، صورت و دست استفاده شود و تمام لباس ها باید قبل از ترک کار در محل مخصوص گذاشته شود.در صورت تماس مستقیم کادمیوم کربنات با پوست، بلافاصله محل آودگی را با مقادیر زیاد آب بشویید. در مناطق کار با این ماده خوراکی نخورید، سیگار نکشید و چیزی ننوشید.کربنات کادمیم تنها در معرض گرما، شعله و یا در اثر واکنش شیمیایی با مواد اکسید کننده، فلزات، هیدروژن آزید، روی، سلنیوم یا تلوریم موجب خطر آتش سوزی متوسط می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>