اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کادمیوم

کادمیوم یدید یک ترکیب شیمیایی است که از عنصر کادمیوم و ید تشکیل شده است که به صورت یک پودر کریستالی سفید متمایل به زرد وجود دارد و در آب، الکل، اتر، استون، آمونیاک و اسید محلول است.این ترکیب با ساختار کریستالی معمولی با فرم MX2 و از دسته کاتالیست های کادمیوم می باشد که اثرات قطبی شدن قوی دارد.

کادمیوم یدید، از طریق واکنش بین فلز کادمیوم یا اکسید، هیدروکسید یا کربنات آن با اسید هیدرو یدیک تولید می شود.در یدید کادمیوم، آنیون های یدید یک ترتیب ساختاری شش ضلعی و بسته را تشکیل می دهند در حالی که کاتیون های کادمیوم تمام سایتهای اکتادسالی را در لایه های متناوب پر می کنند.

ساختار حاصل، از یک شبکه لایه ای تشکیل شده است که مشابه این ساختار در بسیاری از نمک ها و مواد معدنی دیگر یافت می شود. یدید کادمیوم اکثراً بهم پیوسته یونی است اما دارای خصوصیات کووالانسی جزئی است.یدید کادمیوم کاربردهای زیادی از قبیل استفاده در سنگ نگاری، عکاسی، آبکاری، حکاکی فرآیند، شیمی تحلیلی، الکترودینگ در ورزشگاه و همچنین ساخت فسفر و روان کننده ها دارد.

یدید کادمیوم در عکاسی، شیمی تحلیلی، ساخت فسفرها، روان کننده ها مورد استفاده قرار می گیرد.ساختار کریستالی یدید کادمیوم به گونه ای است که بر روی آن می توان ساختار بلوری بسیاری از ترکیبات دیگر را پایه گذاری کرد. ترکیبات با هر یک از خصوصیات زیر تمایل به اتخاذ ساختار CdI2 دارند:

قرار گرفتن در معرض استنشاق حاد دودهای کادمیوم ممکن است باعث ایجاد "تب فلز" با علائم مانند آنفولانزا، ضعف، تب، سردرد، لرز، حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه، تعریق، درد عضلانی، سرفه و مشکل در تنفس شود.مشکل حاد ریوی حاصل از تنفس این ماده ممکن است در طی 24 ساعت ایجاد شود و حداکثر تا سه روز ادامه داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>