اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کادمیوم

کادمیوم استات یک جامد کریستالی بدون رنگ و بو و یک منبع کادمیوم نسبتاً محلول در آب است که در اثر گرمایش به اکسید کادمیوم تجزیه می شود. این ترکیب در دو حالت خشک و آبی تولید می شود و از دسته کاتالیست های کادمیم است.تمام استات های فلزی نمک های معدنی هستند که حاوی یک کاتیون فلزی و آنیون استات، یک یون پلیاتومیک یکتایی متشکل از دو اتم کربن به صورت یونی و متصل به سه هیدروژن و دو اتم اکسیژن می باشد.

استات ها پیش سازهای عالی برای تولید ترکیبات با خلوص فوق العاده بالا، کاتالیزورها و مواد نانو هستند. کادمیوم استات با اکسید کننده ها، فلزات، هیدروژن آزید، روی، سلنیوم و تلوریوم ناسازگار است.موارد مصرف کادمیم استات شامل تولید و پالایش کادمیوم، تولید باتری نیکل-کادمیوم، تولید و فرمولاسیون رنگدانه کادمیوم، تولید آلیاژ کادمیوم، آبکاری مکانیکی، ذوب روی، لحیم کاری و ترکیب پلی وینیل کلرید است.

کادمیم استات بی رنگ، از دسته پلیمرهای کئوردیناسیونی می باشد که شامل لیگاند های استات بهم پیوسته با مراکز کادمیوم است. این ترکیب به صورت بی آب و به عنوان دی هیدرات وجود دارد.این ترکیب همچنین می تواند با تصفیه نیترات کادمیوم با انیدرید استیک تهیه شود.

نوع دی هیدرات کادمیوم استات، با حل کردن فلز کادمیوم یا اکسید آن در اسید استیک و به دنبال آن تبلور به دست می آید. کلسیم دی هیدرات را می توان کنترل کرد تا عملکرد منیزیم کادمیوم منوهیدرات و استات بی آب را کنترل کند.کادمیم استات بدون آب ممکن است با تصفیه نیترات کادمیوم با انیدرید استیک یا با حرارت دادن بسیار دقیق و خشک کردن دی هیدرات آن در حدود 130 درجه سانتیگراد تولید شود.

کادمیم استات برای سرامیک های شیشه ای و سفال استفاده می شود. این ماده در حمام های آبکاری، در رنگ آمیزی، چاپ منسوجات و به عنوان یک معرف تحلیلی گوگرد، سلنیوم و تلوریم کاربرد دارد.کادمیوم استات در تولید اتومبیل و ساخت اجزای مربوط مثلاً سوخت اتومبیل و واحدهای GPS مورد استفاده قرار می گیرد.

قرار گرفتن در معرض کادمیوم استات باعث سرفه، قرمزی پوست، درد شکم، حالت تهوع، استفراغ، ترشح بزاق، خفگی، سرگیجه و اسهال می شود. با جذب مجدد، کادمیوم استات دود اکسید فلز تحریک کننده یا سمی را از بین می برد.قرار گرفتن در معرض طولانی مدت کادمیم استات می تواند باعث تنگی نفس، درد قفسه سینه و علائم شبیه به آن، لرز، ضعف، تب، درد عضلانی، آسیب کبد، کلیه و مرگ شود.

کادمیوم استات ممکن است بر کلیه ها و استخوان ها اثر داشته باشد و منجر به اختلال در کلیه و پوکی استخوان (ضعف استخوان) و آسیب به کبد شود.احتراق یا استنشاق کادمیم استات ممکن است برای کارگران کشنده باشد.

دود اکسید کادمیوم سمی می تواند آتش سوزی ایجاد کند! در حین استفاده از این ماده، کارگران شغلی باید مراقب باشند و از دستکش های محافظ استفاده کرده و بلافاصله لباس و کفش آلوده را جدا کنند.محل کار باید منبعی برای شستشوی چشم و تسهیلات سریع خندق فراهم کند. در حین استفاده از استات کادمیوم، کارگران باید از گرما، شعله، منابع احتراق، گرد و غبار و ناسازگاری خودداری کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>