اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کادمیوم

کادمیوم کلراید یک ترکیب معدنی سفید و کریستالی است که در هنگام گرم شدن، دود سمی اکسیدهای کادمیوم را تشکیل می دهد. در آب محلول است و بر اساس طبقه بندی سیگما آلدریچ، از دسته کاتالیست های کادمیوم می باشد.در این ماده یون های کادمیوم (2+) و کلر (-) با نسبت 2 به 1 حضور دارند. اگرچه به عنوان ترکیب یونی در نظر گرفته می شود اما از لحاظ پیوند دارای ویژگی های کووالانسی قابل توجهی می باشد.

کادمیوم کلرید در آبکاری، چاپ، فتوکپی، رنگرزی، آینه، لوله های خلاء، روان کننده ها، شیمی تحلیلی و به عنوان یک واسطه شیمیایی در تولید کادمیوم حاوی رنگدانه ها و تثبیت کننده ها استفاده می شود.قرار گرفتن در معرض این ماده باعث تحریک چشم، پوست و دستگاه تنفسی می شود و باعث آسیب به ریه ها و در نتیجه تنگی نفس، درد قفسه سینه و ورم ریوی می شود و همچنین موجب کاهش عملکرد کلیه می گردد.

کادمیوم کلراید به عنوان یک عامل سرطان زا شناخته شده است و با افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه (NCI 05) همراه است.کادمیوم کلراید با واکنش گاز کادمیوم و گاز کلر مذاب در 600 درجه سانتیگراد یا با حل کردن فلز کادمیوم یا اکسید آن در اسید هیدروکلریک تولید می شود و متعاقباً محلول را تبخیر می کنند.

استفاده از صابون های کادمیوم به عنوان اجزای سازنده تثبیت کننده PVC به دلیل خاصیت سمی بودن آنها کاهش یافته است. تثبیت کننده های PVC جامد، حاوی صابون های کادمیوم حاوی اسیدهای چرب اشباع شده هستند، در حالی که تثبیت کننده های مایع حاوی صابون های اسیدهای چرب اشباع نشده یا شاخه دار، با زنجیره کوتاه هستند.

صابون ها به عنوان تثبیت کننده گرما و نور عمل می کنند و از صابون های اسیدهای چرب اشباع شده به عنوان روان کننده در پردازش PVC استفاده می شود.برخلاف سایر صابون های فلزی مورد استفاده در بخش PVC، صابون های کادمیوم روی شفافیت تأثیر نمی گذارند و برای محصولات PVC سخت و شفاف مناسب هستند.

با این حال، به دلایل ایمنی، امروزه استفاده از آنها با مخلوطی از استیم کلسیم روی به همراه سایر تثبیت کننده ها جایگزین می شود.بنابراین کادمیوم کلراید به عنوان واسطه ای در تولید تثبیت کننده ها و رنگدانه های حاوی کادمیوم و همچنین مواد لازم برای حمام های آبکاری مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>