اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کلراید

سریم تری کلراید ترکیبی از سریم و کلر است که این ماده به صورت پودر سفید رنگ موجود می باشد و از دسته کاتالیست های سریم می باشد.این ماده به سرعت آب را در معرض هوای مرطوب جذب می کند تا یک هیدرات تشکیل شود، که به نظر می رسد از ترکیب اولیه متغیر باشد، اگرچه نوع CeCl3·7H2O شناخته شده تر است.

تری کلرید سریم ترکیب شیمیایی مهم و پرکاربرد است که می تواند به عنوان نقطه شروع برای تهیه سایر نمک های سریم، مانند اسید لوئیس، سریم (III) تری فلوئورومتان سولفونات، که برای آلیلات های Friedel-Crafts استفاده می شود، مورد استفاده قرار گیرد.

سریم تری کلراید در آب بسیار محلول است و (در صورت عدم وجود آب) در اتانول و استون قابل حل است. این ماده بسیار سمی و خطرناک است و لازم برای کار با این ترکیب ایمنی رعایت گردد.در صورت انجام مراقبت های لازم برای گرم کردن هپات هیدرات به تدریج تا 140 ساعت در دمای زیاد در خلاء، یک شکل مفید از سریم تری کلراید بدون آب تهیه می شود.

محصول واکنش ممکن است حاوی کمی CeOCl در اثر از هیدرولیز باشد، اما برای استفاده با ارگانولیتیوم و واکنشگر گرینیارد مناسب است.سریم تری کلرید خالص بدون آب را می توان با کم آب کردن هیدرات آن یا با آهسته گرم کردن تا 400 درجه سانتیگراد (752 درجه فارنهایت) به دست آورد.

هالید بی آب سریم تری کلراید ممکن است از فلز سریم و کلرید هیدروژن تهیه شود. معمولاً با تصعید درجه حرارت بالا و تحت خلاء بالا خالص می شود.سریم تری کلرید به عنوان اسید لوئیس استفاده می شود، به عنوان مثال به عنوان یک کاتالیزور در واکنش های آلکیلاسیون Friedel-Crafts.

روش احیای لوچ از ترکیبات کربونیل غیر اشباع بتا اشباع شده به یک روش محبوب در سنتز آلی تبدیل شده است، در اینجا، CeCl3· 7H2O در رابطه با بوروهیدرید سدیم استفاده می شود.بر اساس مطالعه ایی که در سال 2001 میلادی منتشر شده است، طیف گسترده ای از اپوکسیدها و آزیریدین ها با استفاده از سریم تری کلراید سریم (III) کلرید / NaI در استون به تری هالوهیدرین ها و β-haloamines مربوطه تبدیل شدند.

تری کلراید سریم ماده ای سمی است که در اثر تماس مستقیم با آن موجب آسیب جدی به ارگان های داخلی بدن از جمله سوراخ شدن احتمالی معده یا مری می گردد.این ماده همچنین باعث تورم شدید، آسیب شدید به بافت های ظریف می شود و در صورت آلوده شدن چشم به سریم تری کلراید لازم است سریعا محل را با آب زیاد و به مدت 15 دقیقه شستشو دهید و به پزشک مراجعه نمایید.

در صورت تماس این ماده با پوست لازم است محل آلوده شده را با آب و صابون شستشو بدهید و به پزشک مراجعه کنید.با توجه به خطرناک بودن این ترکیب بایستی ایمنی در محل کار به طور دقیق رعایت شود تا از مسمومیت های ناشی از آن جلوگیری شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>