اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نحوه صحیح رقیق سازی اسید سولفوریک:
به منظور رقیق سازی اسید سولفوریک هرگز نباید به آن آب اضافه شود، زیرا سریعا با آب واکنش می دهد و باعث پاشش و جوشش اسید می شود. نحوه ی صحیح رقیق سازی اسیدها به گونه ای است که اسید کم کم به آب اضافه شود. یعنی در ظرف ابتدا آب باشد و سپس اسید.

شیمی11

اسید سولفوریک 98:
اسید سولفوریک 98% کاملا خورنده است و بخشی از باران اسیدی را تشکیل می دهد. قطره های آب به هنگام بارش با آلاینده های هوا، واکنش می دهند و اسید تولید می کنند. در واقع هر چقدر دما بالاتر رود، میزان واکنش بین قطرات و آلاینده های هوا بیشتر می شود. سولفوریک اسید در لیست مواد خطرناک قرار دارد. به اسید سولفوریک 98 درصد، اسید سولفوریک خالص نیز گفته می شود.

تولید اسید سولفوریک:
تولید اولیه اسید سولفوریک با استفاده از واکنش آب با سولفورتری اکسید، توسط جابرابن حیان در سالیان گذشته رخ داده است. این ماده با روش های مختلفی از جمله فرآیند مجاورت یا تماس، فرآیند اسید سولفوریک مرطوب، فرآیند محفظه سرب و برخی روش های دیگر نیز تولید می شود.

در واقع مهم ترین منبع تولید اسید سولفوریک، استفاده از گوگرد و بازیافت آن از گاز طبیعی و روغن است، که آن ها نیز حاوی ترکیبات گوگرد هستند. منبع مهم دیگر برای تولید اسید سولفوریک، دی اکسید گوگرد حاصل از پالایش فلز است. در واقع بسیاری از سنگ های فلزی به عنوان سولفیدها به وجود می آیند و برای تشکیل اکسید و دی اکسید گوگرد به کار می روند.

گیاهانی که به طور سنتی دی اکسید گوگرد را به جو منتقل می کنند، آن را به عنوان اسید سولفوریک بازیابی می کنند. در برخی کشورها مانند چین، بیشتر اسید سولفوریک آن ها را از سنگ چخماق، سنگ آهن و سولفید آهن ساخته می شود.

اسید سولفوریک به طور طبیعی در اثر اکسیداسیون مواد معدنی سولفید در سنگ ها ایجاد می شود. اسید سولفوریک رقیق نیز در اثر رطوبت با اکسیداسیون دی اکسید گوگرد (از سوختن سوخت ها) در جو ایجاد می شود و در نهایت به صورت "باران اسیدی" رسوب می کند.

ساختار اسید سولفوریک:
سولفوریک اسید از یک اتم گوگرد، چهار اتم اکسیژن و دو اتم هیدروژن تشکیل شده است. اتم گوگرد از طریق پیوندهای دوگانه و دو گروه هیدروکسیل (OH) از طریق پیوندهای ساده یگانه به دو اتم اکسیژن متصل می شوند. این ماده اسید دیپروتیک است، زیرا می تواند دو پروتون آزاد کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>