اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دبیرکل اکو با اشاره به سرمایه گذاری گسترده کشورهای عضو این سازمان همکاری اقتصادی منطقه ای برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل گفت: تلاش ها باید برای رفع موانع گمرکی و ترانزیتی ادامه داشته باشد.

لزوم تلاش کشورهای اکو برای رفع موانع گمرکی و ترانزیتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، هادی سلیمان پور در مراسم پنجمین اجلاس سران سازمان های مرجع دریایی کشورهای عضو اکو که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 40 سال است که کشورهای عضو اکو سرمایه گذاری های گسترده ای در زمینه گسترش زیرساخت های مختلف حمل و نقلی در منطقه داشته اند؛ اما تلاش ها برای رفع موانع گوناگون مانند گمرک و سایر مواردی که سرعت ترانزیت را می گیرد باید ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه حمل و نقل دریایی از موارد کلیدی در توسعه اقتصادی کشورهای اکو قلمداد می شود افزود: اتصال بنادر به کشورهای محصور در خشکی جهت انتقال حجم بالای کالاها از اولویت های سازمان همکاری های اقتصادی اکو است.

سلیمان پور با تأکید بر رفع موانع بزرگ و جهانی از طریق همکاری های نزدیک بین اعضای اکو خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، تخمین زده می شود که تا سال 2025 میلادی حدود 80 درصد از شهروندان و ساکنان کشورهای عضو اکو به خطوط ترانزیتی و ارتباطی نظیر ریلی و جاده ای دسترسی داشته باشند.

به گفته دبیرکل اکو در حال حاضر بنادر و سواحل خزر وضعیت بسیار مناسبی دارد. بنابراین نیاز اتصال بنادر سواحل خزر به آب های آزاد بیش از گذشته احساس می‌شود و می تواند بر رونق اقتصادی منطقه تأثیرگذار باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: هدف اصلی پنجمین اجلاس سران سازمان های مرجع دریایی کشورهای عضو اکو، گسترش همکاری بین کشورهای عضو در زمینه دریانوردی و ارتباط و اتصال کشورهای محصور در خشکی به دریا از طریق کشورهای ساحلی است.

منبع: خبرگزاری مهر

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>