اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تولید و غلظت های محلول اسید نیتریک:
غلظت بیشتر اسید نیتریک هایی که به بازار عرضه می شوند 68٪ است. هنگامی که محلول بیش از 86٪ اسید نیتریک داشته باشد، به عنوان اسید نیتریک بخور مصرف می شود.

شیمی52

با توجه به مقدار دی اکسید نیتروژن موجود، بخور اسید نیتریک بیشتر به عنوان بخار اسید نیتریک قرمز در غلظت های بالاتر از 86٪ یا اسید نیتریک بخور سفید در غلظت های بالاتر از 95٪ نشان داده می شود.

تاریخچه اسید نیتریک:
در قرن شانزدهم به منظور جداسازی طلا از نقره، اسید نیتریک مصرف می شد. این ماده توسط حرارت دادن نمک و سولفات آهن به دست می آمد.

تولید صنعتی اسید نیتریک از هوای جوی در سال 1905 توسط فرآیند قوس آغاز شد. این فرآیند بر طبق اکسیداسیون نیتروژن جوی از طریق اکسیژن اتمسفر به اکسید نیتریک با قوس الکتریکی در دمای بسیار بالا اتفاق می افتد.

روش تولید اولیه دیگر توسط مهندس فرانسوی آلبرت نودون در حدود سال 1913 اختراع شد. روش وی اسید نیتریک از الکترولیز نیترات کلسیم را که توسط باکتری ها از مواد نیتروژن دار در ذغال سنگ نارس تبدیل شده است، تولید کرد.

تولید اسید نیتریک:
اسید نیتریک از واکنش دی اکسید نیتروژن (NO2) و آب تولید می شود. اکسید نیتریک تولید شده با اکسیژن هوا اکسید شده و دی اکسید نیتروژن تولید می کند.

اسید نیتریک مایع تجاری که به بازار عرضه می شود معمولاً حاوی 52٪ تا 68٪ اسید نیتریک خالص است. تولید اسید نیتریک از طریق فرآیند استوالد صورت می گیرد که برگرفته از نام ویلهلم استوالد شیمی دان آلمانی می باشد.

در این فرآیند، آمونیاک بی آب در حضور کاتالیزور گاز پلاتین یا رودیم در دمای بالا حدود 500 K و فشار 9 atm به اکسید نیتریک، تبدیل می شود. سپس نیتریک اکسید با اکسیژن هوا واکنش داده و دی اکسید نیتروژن تولید می شود. این امر متعاقباً در آب جذب می شود، تا اسید نیتریک و اکسید نیتریک تشکیل شود.

اسید نیتریک معرف اصلی برای نیتراسیون است. از افزودن یک گروه نیترو به یک مولکول آلی، اسید نیتریک تولید می شود.

اسید نیتریک آبی به دست آمده می تواند با تقطیر تا حدود 68٪ از نظر جرم غلیظ شود. غلظت بیشتر تا 98٪ را می توان با کمبود آب با H2SO4 غلیظ به دست آورد. با استفاده از آمونیاک مشتق شده از فرآیند هابر، می توان محصول نهایی را از نیتروژن، هیدروژن و اکسیژن تولید کرد که از هوا و گاز طبیعی به عنوان منبع اصلی تولید می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>