اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شرایط بهینه برای استفاده از آنزیم پرزبر:
دمای مورد استفاده حدود 50 الی 40 درجه سانتیگراد و زمان مورد استفاده بین 20 تا 40 دقیقه می باشد. دوز مصرف این ماده 0.5 الی 1 کیلوگرم از آنزیم به ازا هر 100 کیلو گرم پارچه می باشد که این دوز تخمینی است و بستگی به میزان پرز پارچه مورد نظر دارد.

شیمی31

روش غیر فعال سازی آنزیم:
مقدار 1 الی 2 گرم در لیتر کربنات سدیم در دمای حدود 70 الی 60 درجه سانتیگراد و زمان 15 دقیقه برای غیر فعال سازی آنزیم مناسب است. اما فراموش نکنید که pH برای مقادیر بالای 10 مناسب می باشد.

ایمنی و شرایط نگهداری آنزیم پرزبر:
اگر در دمای زیر صفر نگهداری می شود، ممکن است منجمد شود. که بعد از حرارت دمای 20 درجه سانتیگراد و هم زدن، به حالت اول برمی گردد.

محصولات حاوی آنزیمی می بایست در شرایط خنک نگهداری شوند. با افزایش دما از فعالیت آنزیمی کاسته می شود. به منظور جلوگیری از کاهش کیفیت بهتر است درب بشکه ها همیشه بسته نگهداشته شوند.

تأثیر انواع آنزیم ها:
آنزیم ها دو نوع هستند:

  • اسیدی.
  • خنثی.

آنزیم های اسیدی و خنثی سطح لیف پنبه را به صورت تصادفی می خورند، تا به سطح سفید مغز لیف برسند. با کمی دقت متوجه می شوید که این فرآیند شبیه عملیاتی است که توسط پوکه های سنگ انجام می شود.

در واقع این فر آیند ناشی از اثر آنزیم و اصطکاک بین پارچه ها در اثر حرکت چرخشی دستگاه سنگ شوئی است. چرا که، آنزیم هنگام سایش از پتانسیل بالاتری برخوردار است، و همان ظاهر و شید رنگی مورد نظر را به پارچه می دهد.

وقتی پروسه آنزیم شوئی تمام می شود، تخلیه آن ها در اولویت قرار می گیرد. زیرا آنزیم پس از غیر فعال شدن، همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و موجب ایجاد پوسیدگی و پارگی پارچه می شود. پس در این مرحله و پس از اتمام عملیات حتما باید آنزیم غیر فعال و یا خنثی شود.

این امر تنها در شرایطی که دما یا pH، و یا هر دو بالا باشد صورت می گیرد، یعنی با بخار بالای 90 درجه سانتیگراد یا pH بالای 9 توسط کربنات و یا هر دو مورد به صورت هم زمان، خنثی سازی آنزیم انجام شود. اصولا آنزیم های مورد استفاده برای سنگ شوئی رنگزاهای روشن دارای pH:5-7 می باشد.

آنزیم هایی مانند سلولاز، کاتالاز و لاکاز معمولاً در صنعت نساجی استفاده می شود. این آنزیم ها برای حذف نشاسته، تخریب پراکسید هیدروژن اضافی، سفید کردن منسوجات و تخریب لیگنین استفاده می شوند.

به دلیل ویژگی های بسیار خاص، کارآمد، غیر سمی و سازگار با محیط زیست، استفاده از آنزیم ها در صنعت نساجی به سرعت در حال رشد است.

کاربرد سلولازها برای اتمام جین و لاکتازها برای رنگ آمیزی پساب های نساجی و سفید سازی پارچه جدیدترین پیشرفت های تجاری هستند. علاوه بر این، استفاده از آنزیم ها منجر به کاهش زمان فرآیند، صرفه جویی در انرژی و آب، کیفیت محصول بهتر و یکپارچه سازی فرآیند بالقوه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>