اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خواص پلی آکریل آمید در صنایع:
پلی آکریل آمید ها پلیمرهایی هستند که واحدهای تکراری آنها دارای گروهی از الکترولیت ها هستند. این گروه ها در محلول های آبی (آب) جدا می شوند و پلیمرها را شارژ می کنند. از این رو خواص پلی آکریل آمید به هر دو الکترولیت (نمک) و پلیمرها (ترکیبات با وزن مولکولی بالا) شباهت دارند و گاهی به آنها پلی مالت می گویند.

شیمی6

نحوه ی انتخاب صحیح:
انتخاب صحیح نوع فلوکولانت وابسته به بار الکتریکی کلوئیدهای معلق در محلول می باشد. اگر کلوئیدها بدون بار باشند، نانیونیک و اگر بار الکتریکی کلوئیدها منفی باشد، باید از کاتیونی استفاده شود و همچنین اگر بار الکتریکی کلوئیدها مثبت باشد، باید از آنیونی استفاده شود.

نیروی جاذبه الکتروستاتیک برای ایجاد فلاک یا لخته بین ذرات معلق کلوئیدها و فلوکولانت ها بسیار حائز اهیمت است زیرا، این نیرو با استفاده از نیروی جاذبه بین بارهای ناهمنام کلوئیدها و فلوکولانت ها به وجود می آید.

مکانیزم عملکرد در تصفیه فاضلاب:
به هنگام ترکیب شدن پلی آکریل آمید کاتیونی با فاضلاب، گروه های آمید فعال جاذب زنجیره پلیمری روی سطح مواد معلق یا سطح کلوئیدها در فاضلاب قرار می گیرند و ایجاد پل می کنند. این عمل طوری اتفاق می افتد که شروع به خارج کردن آب از ساختار جدید خود، می کنند.

در ابتدا لخته کوچک ایجاد می شود، سپس فلاک های بزرگ ترتشکیل می شود. این فلاک ها سرعت رسوب در شفاف کننده ها، سرعت شناور شدن در سیستم های DAF و آبگیری از لجن را افزایش می دهند.

این پلی آکریل آمید کاتیونی در تصفیه خانه فاضلاب خانگی یا فاضلاب شهری، کاغذسازی، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، به منظور انعقاد انواع مواد شیمیایی، صنایع معدنی و نساجی استفاده می شوند.

تفاوت بین فلوکولانت های معدنی و آلی:
فلوکولانت های معدنی و فلوکولانت های آلی، دارای ویژگی های انعقادسازی یا لخته سازی هستند. فلوکولانت های معدنی بیشتر جایگزین کمک منعقد کننده یا فلوکولانت ها هستند. اما فلوکولانت های آلی چون رسوب گذاری دارند و در آن ها املاح وجود دارد، پلیمرهایی با وزن مولکولی بالا می باشند.

کمک منعقدکننده های معدنی، نمکی حاصل از فلزات چند منظوره مثل آهن و آلومینیوم هستند که روند رسوب گذاری آن ها کاملا با فلوکولانت های آلی متفاوت است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>