اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تری اتانول آمین چیست؟
تری اتانول آمین، یک آمینو الکل پایه حلال با فرمول شیمیایی C6H15NO3 است که به عنوان یک عامل کاهنده یا بازدارنده خوردگی در محلول آبی و در ساخت صابون های اسید چرب استفاده می شود.

شیمی11

تری اتانول آمین را با علامت اختصاری TEA می شناسند.این ماده یک ترکیب آلی چسبناک است که هم آمین سوم است و هم تریول. تریول یک مولکول با سه گروه الکل است. این ماده، یک ترکیب بی رنگ است. اما ممکن است گریدهای صنعتی آن به دلیل ناخالصی ها، زرد به نظر برسند.

تری اتانول آمین نوعی آمین سوم است و شبیه به آمونیاک است با این تفاوت که در آن هر اتم هیدروژن توسط یک گروه اتیل جایگزین می شود.

تری اتانول آمین یک مایع روغنی بی رنگ است که بویی مشابه بوی آمونیاک دارد. این ماده به راحتی آب جذب می کند و هنگام قرار گرفتن در معرض هوا و نور به رنگ قهوه ای تبدیل می شود.

در دمای پایین، کریستال مکعب بی رنگ یا زرد کم رنگ خواهد شد. با آب، متانول و استون قابل اختلاط است. تری اتانول آمین در بنزن، اتر و n-هپتان محلول است و در در تتراکلرید کربن نیز کمی محلول است. این ترکیب نوعی محلول قلیایی قوی است که با پروتون ترکیب می شود.

تری اتانول آمین یک آمینو الکل است. این ماده در واکنش های گرمازا، اسیدها را خنثی کرده و نمک به همراه آب تشکیل می دهد. آمین ها ممکن است با ایزوسیانات ها، مواد آلی هالوژنه، پراکسیدها، فنل ها (اسیدی)، اپوکسیدها، انیدریدها و اسید هالیدها ناسازگار باشند. هیدروژن گازی قابل اشتعال در ترکیب با عوامل احیا کننده قوی مانند هیدریدها تولید می شود. با اکسیدان های قوی به شدت برخورد می کند.

کاربرد تری اتانول آمین به عنوان عامل قدرت اولیه:
تری اتانول آمین در حال حاضر یک عامل مقاومت اولیه متداول است که در صنعت سیمان چین مورد استفاده قرار می گیرد و دارای اثر مقاومت زود هنگام تسریع روند هیدراتاسیون سیمان در حضور فاز مایع در بتن برای بهبود مقاومت اولیه است.

اگرچه تری اتانول آمین محصول هیدراتاسیون سیمان را تغییر نمی دهد، اما می تواند فعالیت کلوئید تولید شده از طریق هیدراتاسیون سیمان را افزایش دهد، تولید فشار به مناطق اطراف، مسدود کردن کانال مویرگی، تشدید اثر جذب، خیس شدن و پراکندگی ذرات و به همین ترتیب، واکنش تشکیل کلسیم سولفوآلومینات هیدراته بین ca3 و گچ را تقویت می کند.

این ماده می تواند تراکم بتن، خاصیت ضد نفوذ پذیری و ضد یخ را بهبود بخشد، نقش مقاومت اولیه و افزایش مقاومت را بازی کند.

هنگامی که در ترکیب با نمک های غیر آلی استفاده می شود، به دلیل هیدراتاسیون سیمان و واکنش بین نمک های غیر آلی و سیمان، می تواند نقش کاتالیزوری داشته باشد، به طوری که اثر مقاومت اولیه به ویژه در مورد قابل توجه است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>