اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تفاوت تری استات و دی استات در چیست؟
تری استات و دی استات با رایج ترین استات در دسترس هستند. به فیبر دی استات رسماً استات گفته می شود در حالی که به تری استات سلولز تری استات گفته می شود. الیاف استات زود خشک می شوند، همچنین در برابر چین و چروک مقاوم و نرم هستند.

شیمی18

تری استات چیست؟
بیش از 92٪ فیبر مصنوعی از سلولز استیل ساخته شده است. خاصیت ارتجاعی خوبی دارد و در برابر چین و چروک، کپک و حشرات مقاوم است. به راحتی شسته و خشک می شود، اغلب برای پارچه های بافتنی استفاده می شود.

تری استات ها کاربردهای گسترده ای دارند. مثلا الیاف تری استات معمولا یک دسته و در پارچه های بزرگ و حساس استفاده می شوند. نخ های رشته ای به عنوان الیاف ابریشم درخشندگی و لمس دارند. علاوه بر این، آن ها دارای گستره ی رنگی بسیار خوبی هستند.

استات سلولز:
دی استات سلولز، که گاهی اوقات به سادگی دی استات نیز نامیده می شود، یک پلیمر مصنوعی است که از سلولز با اسید استیک ساخته می شود. این ماده از دو گروه عملکردی استیل در هر واحد مولکول سلولز D-anhydroglucopyranose تشکیل شده است.

که اولین بار در ایالات متحده توسعه یافت. کاربردهای این ماده در صنعت گسترده است به گونه ای که از نظر صنعتی، اسید استیک در تهیه استات های فلزی استفاده می شود، که در برخی از فرآیندهای چاپ کاربرد دارد.

وینیل استات در تولید پلاستیک استفاده می شود. استات سلولز در ساخت فیلم های عکاسی و منسوجات و استرهای آلی فرار (مانند استات اتیل و بوتیل استفاده می شود. دی استات جرم مولی متغیری دارد.

انواع استات ها:
اگر به طور کلی به دسته بندی استات ها دقت کنیم، می بینیم که دو دسته هستند:

نمک استات:
نمک استات نوعی یون حاصل از خنثی سازی اسید توسط باز می باشد، که در آن هر مولکول با بار مثبت با یک مولکول بار منفی در تعادل قرار می گیرد.

استر استات:
استراستات توسط واکنش اسیدها با مولکول های هیدروکسیل دار مانند الکل ها ایجاد می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>