اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حلالیت و خواص فیزیکی بنزآلکونیوم کلراید:
بسته به خلوص، بنزالکونیوم کلراید از بی رنگ تا زرد کمرنگ (ناخالص) وجود دارد. بنزالکونیوم کلرید به راحتی در اتانول و استون حل می شود، اما انحلال پذیری آن در آب کندتر است. محلول های آبی آن باید خنثی تا کمی قلیایی باشند.

شیمی24

محلول های غلیظ دارای طعم تلخ و بوی ضعیف مانند بادام هستند. کنسانتره های استاندارد به عنوان محلول های 50٪ و 80٪ بر وزن تولید می شوند. محلول 50٪ کاملاً آبی است.

نام های دیگر دی متیل بنزآلکونیوم کلراید:
کلریدهای بنزالکونیوم (BACs)، همچنین به عنوان کلریدهای آلکیل دی متیل بنزیل آمونیوم، کلریدهای آمونیوم آلکیل دی متیل (فنیل متیل) کواترنر، ضد عفونی کننده کواتز، BAC، کلریدهای بنزالکونیوم و QAC نیز شناخته می شوند.

خاصیت دی متیل بنزآلکونیوم کلراید:
کلریدهای بنزالکونیوم (BAC) به دلیل خاصیت ضد میکروبی طیف گسترده ای که در برابر باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها دارند. بنزالکونیوم کلرید، یک عامل ضد باکتریایی آمونیوم کواترنر با طیف گسترده ای است. این ماده به صورت کاتیونی شارژ شده و از طریق جذب غشای باکتری با بار منفی، باعث ایجاد اثر ضد باکتریایی می شود.

باکتری های گرم مثبت به طور کلی حساس تر از باکتری های گرم منفی هستند. فعالیت آن بستگی به غلظت سورفاکتانت و همچنین به غلظت باکتری در لحظه تزریق دارد. فعالیت تا حد زیادی تحت تأثیر pH قرار نمی گیرد، اما در دماهای بالاتر و مدت زمان طولانی قرار گرفتن در معرض آن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

کاربرد دی متیل بنزآلکونیوم کلراید:
در علم پزشکی و داروسازی به عنوان ماده نگهدارنده در قطره های چشم به طور گسترده ای استفاده می شود، در غلظت های بالاتر به عنوان ضد عفونی کننده نیز استفاده می شود. این ماده، یک ترکیب آمونیوم کواترنر است که به عنوان یک ماده ضد میکروبی با دناتوره سازی پروتئین ها و ایجاد اختلال در غشای سیتوپلاسمی عمل می کند.

همچنین در کامپوزیت های مختلف دندان نیز استفاده شده است. بنزالکونیوم کلرید یک رکن اصلی در تجزیه و تحلیل انتقال فاز است، یک فناوری مهم در سنتز ترکیبات آلی، از جمله داروها می باشد. در محصولات آرایشی، از خواص ضد میکروبی آن برای محافظت از محصولات در برابر خراب شدن استفاده می شود.

این ماده بیشتر در محصولات مراقبت شخصی مانند کرم پودر، برای از بین بردن بوی پا، لوسیون صورت، پاک کننده، مواد آرایشی و ضد آفتاب استفاده می شود. همچنین از این بایوساید یا گندزدا در صنایع غذایی و بسیاری از صنایع استفاده می شود:

  • ضد عفونی تخم مرغ پیش از انتقال به هچری.
  • در کارخانه های جوجه کشی برای ضد عفونی به هچری ها و ضد عفونی سالن های مرغداری، قفس ها و لوازم مرغداری (آبخوری ها، دانخوری ها و…).
  • ضد عفونی جایگاه نگهداری دام ها، زایشگاه، گوساله دانی و بیمارستان ها.
  • ضد عفونی کامیون های حمل و نقل مواد پروتئینی.
  • ضد عفونی کفپوش، چکمه ها و سطوح و تجهیزات در کارخانه های صنایع غذایی.
  • ضد عفونی حوضچه های ورودی وسایل نقلیه و عبور دام در مزارع پرورش دام و طیور و حوضچه های ورودی سالن های مرغداری.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>