اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مکانیزم بنزوآلکونیوم کلرید:
این ماده با از بین بردن میکروارگانیسم ها و جلوگیری از رشد آن ها کار می کند و به همین دلیل اغلب به عنوان ماده ای در دستمال مرطوب ضد باکتری، کرم های ضد عفونی کننده و پمادهای ضد خارش ظاهر می شود.

شیمی25

مکانیسم عملکرد باکتری کش، میکروب کش به دلیل بر هم خوردن فعل و انفعالات بین مولکولی باشد. این می تواند باعث جداسازی لایه های دو لایه لیپیدی غشای سلولی شود، که کنترل نفوذ پذیری سلول را به خطر می اندازد و باعث نشت محتوای سلولی می شود.

سایر مجتمع های زیست مولکولی درون سلول باکتریایی نیز می توانند تجزیه شوند. آنزیم ها، طیف گسترده ای از فعالیت های سلولی تنفسی و متابولیکی را به خوبی کنترل می کنند، به ویژه در غیرفعال شدن حساس هستند.

فعل و انفعالات بین مولکولی بحرانی و ساختارهای سوم در چنین سیستم های بیوشیمیایی بسیار خاصی می توانند به راحتی توسط سورفاکتانت های کاتیونی مختل شوند.

تولید بنزوآلکونیوم کلرید:
چگونه کلرید بنزالکونیوم ساخته می شود؟ با اتخاذ بیشتر سنتز بنزالکونیوم کلرید، دی متیل دودسیل آمین هیدروژن برومید پس از سنتز دودکانول، دودسیل برومید به دست می آید، سپس با واکنش دی متیل آمین، سرانجام و کلر بنزیل برای به دست آوردن بنزالکونیوم کلرید واکنش نشان می دهد.

فرمول و تکنیک سنتز مونومر بنزالکونیوم کلراید، متعلق به سنتز آلی است. سنتز آن بر اساس، آمید سوم آلکیل دی متیل، کلرید بنزیل و تیوکاربامید است.

مکانیسم اثر بنزوآلکونیوم کلراید 20%:
بنزالکونیوم کلراید 20% با تأثیر بر دیواره سلولی باعث انعقاد سیتوپلاسم می گردد، و از فعالیت بعضی از آنزیم های حیاتی میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند، و یون کلر موجود در آن باعث شکسته شدن اتصال بین زنجیره های DNA ویا RNA موجود در ویروس ها می شود. بنزالکونیوم حتی در غلظت های پایین دارای اثر باکتریایی می باشد.

گریدهای بنزو آلکونیوم کلراید:
اگر بخواهیم این ماده را دسته بندی کنیم می بینیم که هم دارای گرید غذایی است و هم گرید صنعتی. گرید غذایی آن باید حتما پس از مصرف از روی سطح دستگاه ها، آبکشی شود. در گرید صنعتی نیز با توجه به نوع کاربری آبکشی متفاوت است. اما بر اساس کارکرد در دو درجه قابل استفاده می باشد:

  • درجه اول به عنوان ماده نگهدارنده و ضد میکروبی.
  • درجه دوم به عنوان سورفاکتانت.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>