اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پدیده جذب در دترجنت:
بسیاری از ترکیبات شیمیایی، کف و سطوح مرطوب، اما در ترکیبات مواد شوینده شامل متیل الکل در محلول آبی وجود ندارد. ویژگی اصلی مواد شوینده این است که تجمع آن در سطح مایع بیشتر از مایع است. این پدیده جذب نامیده می شود.

شیمی38

جذب مواد شوینده با تغییر ساختار مولکول مواد شوینده تغییر می یابد. گروه های آب دوست تمایل دارند در فاز آبی حل شوند، در حالی که بستر آن تمایل کمتری به حل در این فاز دارد.

صابون و شوینده:
مواد تمیز کننده یا پاک کننده های سطح سخت موادی (معمولاً مایعات، پودرها، اسپری ها یا گرانول ها) هستند که برای از بین بردن آلودگی ها از جمله گرد و غبار، لکه ها، بوی بد و بهم ریختگی سطح استفاده می شوند.

اهداف مواد تمیز کننده شامل سلامتی، زیبایی، از بین بردن بوی زننده و جلوگیری از انتشار آلودگی به خود و دیگران است. برخی از مواد تمیز کننده می توانند باکتری ها را از بین ببرند و همزمان تمیز کنند. برخی دیگر، که چربی گیر نامیده می شوند، حاوی حلال های آلی هستند تا به حل روغن و چربی کمک کنند.

کف کنندگی شوینده ها:
کف از حباب های گاز با دیواره های نازک مایع ساخته شده است که ساختاری سه بعدی دارد. سیال توسط جاذبه به محل اتصال از دیواره ها کشیده می شود. مواد شوینده می توانند میزان کف را با تأثیر بر خصوصیات الکترواستاتیک، ویسکوزیته سطح، ویسکوزیته کل و کشش فیلم افزایش دهند.

بیشتر شوینده ها مقدار کف را افزایش می دهند که بسته به شرایط ممکن است مطلوب یا نامطلوب باشد. به دلیل نیاز به کف زیاد، کف کم یا بدون کف، مصرف کننده می خواهد مقدار کف را کنترل کند و بداند که چه عوامل خارجی روی آن تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال، در چه شرایطی کف افزایش یا کاهش می یابد. به عنوان یک قاعده کلی، کف در یک مرحله مایع خالص وجود ندارد. برای ایجاد کف در محلول های آبی به مواد شوینده ای که به شدت در تماس با هوا جذب می شوند، نیاز است.

قوانین کلی کف سازی شوینده ها و ساختار شیمیایی:

  • ارتباط مستقیمی بین مقاومت کف و توانایی کف وجود ندارد.
  • حجم کف با غلظت مواد شوینده برای رسیدن به نقطه CMC افزایش می یابد. پس از آن، مقدار کف نسبتاً ثابت است.
  • مواد شوینده یونی کف بلندتر و پایدارتری نسبت به مواد بدون یونی دارند.
  • اگر گروه آب دوست مولکول از انتهای زنجیره به نقاط میانی منتقل شود، به عنوان یک قاعده کلی، مقدار کف افزایش می یابد و پایداری آن کاهش می یابد (در غلظت های بالاتر از CMC).
  • اثر دما بر قابلیت شناور سازی مشابه دما بر حلال مولکول مواد شوینده است. بنابراین، مواد شوینده آنیونی کف را در دماهای بالا افزایش می دهند. در حالی که مقدار کف های غیر یونی کاهش می یابد.

شوینده امولسیونی:
وقتی ماده نامحلول مانند روغن به آب حاوی مواد شوینده اضافه شود، احتمال تشکیل امولسیون وجود دارد. این امولسیون می تواند روغن در آب موجود باشد. دو حالت دیگر نیز ممکن است رخ دهد: یکی انحلال روغن در آب یا تشکیل میکروامولسیون ها. پارامتر HLB ارتباط منطقی بین ساختار شوینده و امولسیون کننده آن را نشان می دهد.

یکی از گسترده ترین استفاده از مواد شوینده، محلول مواد نامحلول در آب است. مواردی مانند رنگ، چسب، مواد نساجی، پوشش کاغذی، مواد تکمیل کننده چرم، تمیز کننده دست و غیره که با ترکیبات آلی فرموله شده و در آب محلول نیستند. در سال های اخیر، تمایل به جایگزینی عمومی یا جزئی حلال ها با آب افزایش یافته است.

دلیل اصلی این امر افزایش پراکندگی حلال های سمی است. علاوه بر این، محصولات پایه آب به دلیل سهولت استفاده و توانایی تمیز، بیشتر مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرند. اما دلیل اصلی سوق دادن تولیدکنندگان به این امر ارزان تر بودن است.

از طرف دیگر، نوسانات قیمت و موجودی کالا در بازار معاملات نیز بخشی از این مشکل است. همه این ها منجر به درخواست های زیادی برای استفاده از مواد محلول و قابل پخش در آب شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>