اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اثرات دترجنت بر اکوسیستم های طبیعی و فرایندهای تصفیه فاضلاب:
در میان آلاینده های مختلف، شوینده به عنوان یک آلاینده مهم خطرات جدی برای اکوسیستم های طبیعی دارد. علاوه بر این، مواد شوینده می توانند به تصفیه خانه های فاضلاب منتقل شده و تأثیر بدی بر عملکرد آن ها داشته باشند.

شیمی39

آن ها بخشی از زندگی بشرهستند و برای اهداف مختلف به ویژه اهداف بهداشتی مصرف می شوند. بنابراین، اجزای شوینده می توانند از منابع مختلف به خاک و آب وارد شوند. شوینده ها بر روی جانوران و گیاهان تأثیر می گذارند و تأثیرات مستقیم و غیرمستقیمی بر اکوسیستم ها دارند.

پارامترهای فرسایش، کف و تغییر مانند دما، شوری، کدورت و pH از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. و اثرات آن ها باید مدیریت و کنترل شود.

محققان تأیید کردند که فرایندهای هوازی قادر به تخریب بیشتر مواد شوینده هستند اما تخریب بی هوازی به دلیل محدود بودن مسیرهای متابولیکی و سمیت آن ها امکان پذیر نیست. بنابراین، تولید شوینده های دوستدار محیط زیست مسئله مهمی در سراسر جهان است.

چرا دترجنت ها در آب محلول هستند؟
مولکول دترجنت باعث می شود آب واقعاً به ذرات چربی نزدیک شده و آن ها را حل کند. برای انجام این کار، مولکول دترجنت دو قسمت دارد، یک قسمت جذب کننده آب (سر قطبی یا آبدوست) و یک دم روغن دوست بلند (سر چربی دوست یا آبگریز). مولکول های شوینده نیز برای کاهش کشش سطح آب عمل می کنند.

خیس کنندگی شوینده ها:
سورفاکتانت عامل مرطوب کننده، یک ماده شیمیایی است که با کاهش کشش سطحی، خاصیت انتشار و نفوذ مایعات را افزایش می دهد. یعنی تمایل مولکول های آن به یکدیگر رجوع به مواد شوینده شود.

قوانین کلی کف سازی شوینده ها و ساختار شیمیایی:

  • ارتباط مستقیمی بین مقاومت کف و توانایی کف وجود ندارد.
  • حجم کف با غلظت مواد شوینده برای رسیدن به نقطه CMC افزایش می یابد. پس از آن، مقدار کف نسبتاً ثابت است.
  • مواد شوینده یونی کف بلندتر و پایدارتری نسبت به مواد بدون یونی دارند.
  • اگر گروه آب دوست مولکول از انتهای زنجیره به نقاط میانی منتقل شود، به عنوان یک قاعده کلی، مقدار کف افزایش می یابد و پایداری آن کاهش می یابد (در غلظت های بالاتر از CMC).
  • اثر دما بر قابلیت شناور سازی مشابه دما بر حلال مولکول مواد شوینده است. بنابراین، مواد شوینده آنیونی کف را در دماهای بالا افزایش می دهند. در حالی که مقدار کف های غیر یونی کاهش می یابد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>