اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خواص الیاف پشم:
پشم به علت دارا بودن ساختمان فیزیکی ویژه از شرایط خاصی برخوردار می باشد. تارهای الیاف پشمی قادرهستند مقدار قابل توجهی هوا را در خود محبوس نمایند. و این قابلیت نگهداری هوا در پشم نسبت به سایر الیاف 60 درصد بیشتر است.

شیمی47

در فضای بین الیاف یک گوسفند که در طول بدن آن در حدود 8 می باشد قریب به 8 لیتر هوا محبوس می گردد. هوای متراکم در اطراف بدن محافظ بسیار خوبی به شمار می رود و منسوجات و فرآورده های پشمی مانند پتو و لحاف نیز با دارا بودن این خاصیت بدن را در برابر نوسانات حرارتی محافظت می کنند.

فرآورده های پشمی اکثرا نسبت به سایر محصولات مشابه سبک تر هستند. زیرا یک تار پشم از کلیه الیاف نظیر خود که به همان قطر و اندازه باشند، سبک تر است. از این رو کالای خوابی که با پشم تولید می شود، سبک تر و در فصل زمستان بسیار گرم تر هستند.

تارهای پشمی به علت دارا بودن قابلیت ارتجاع و مقاومت در مقابل عوامل خارجی نسبت به سایر تارها مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند و در نتیجه با دورام بوده دیرتر فرسوده یا کهنه می شوند. قابلیت ارتجاع پشم بسیار زیاد است.

مهم ترین کارکرد لباس، پوشاندن و محافظت بدن از انواع عوامل محیطی و بیرونی است. یکی از قابل توجه ترین این عوامل، اشعه های مختلف به خصوص اشعه UV می باشد. محققین کشورمان برای محافظت در برابر این اشعه توصیه به پوشیدن لباس های پشمی نموده اند.

بدن انسان همواره در معرض تابش هایی از محیط اطراف خود است. برخی از این تابش ها از محیط طبیعی و بخشی دیگر از منابع ساخت دست بشر گسیل می شوند. در این میان اشعه فرا بنفش یا اصطلاحا اشعه UV جایگاه خاصی دارد.

این اشعه جزو تشعشعات غیر یونیزه در طیف امواج الکترو مغناطیسی و در محدوده طول موج 100 تا 400 نانومتر است. بر همین اساس به سه نوع A.B.C تقسیم بندی می شود. نوع اول که به عنوان اشعه ای میکروب کش استفاده می شود، دارای کمترین شدت و نوع آخر دارای بیش ترین شدت است.

پشم غیر قابل اشتعال است مگر اینکه مستقیما در معرض اتش قرار بگیرد. چون تارهای پشم از تارهای هم قطر و هم حجم خودش وزن کمتری دارد، در نتیجه پوشاکی که از آن درست می شود، بسیار سبک است.

موارد استفاده از محافظ الیاف پشمی:
ماده کمکی محافظ الیاف پشمی برای رنگرزی مخلوط های پشم و پلی استر در دمای 120 درجه به کار می رود.

میزان مصرف ماده محافظ الیاف پشمی در نساجی:
دوز مصرف ماده محافظ الیاف پشمی درالیاف پشمی و پلی استری به میزان 2 الی 5 گرم در لیتر می باشد.

ایمنی و شرایط نگهداری محافظ الیاف پشمی:
این ماده در دمای 10 تا 35 درجه سانتیگراد در ظروف در بسته و به دور از نور مستقیم خورشید به مدت شش ماه قابل مصرف می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>