اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کربونیل

کروم کربونیل که نام آیوپاک آن کروم هگزا کربونیل است، به صورت پودری کریستالی سفید یا دانه های جامد به نظر می رسد. این ماده در دمای اتاق به حالت جامد در برابر هوا پایدار است، اگرچه فشار بخار بالایی دارد.فرمول شیمیایی کروم هگزا کربونیل به صورت Cr(CO)6 به این معنی است که Cr دارای حالت اکسیداسیون صفر است و یک مجموعه همولپتیک است، به این معنی که تمام لیگاندها یکسان هستند.

همانند بسیاری از کربونیل های فلزی همولپیک دیگر (مانند نیکل کربنیل و کربنیل آهن)، هگزا کربونیل کروم نیز یک ماده بسیار سمی است و به نظر می رسد سرطان زا باشد. علائم تماس با این ماده شامل آن سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ و تب است.فشار بخار کروم هگزا کربونیل نسبتاً زیاد برای یک مجموعه فلزی و 1 میلی متر جیوه در 36 درجه سانتیگراد است.

کروم هگزا کربونیل با واکنش کلرید بی آب (III) با مونوکسید کربن در حضور یک معرف گرینیارد تهیه می شود. 60 درصد بازده محصول در فشارهای 35 تا 70 اتمسفر از مونوکسید کربن حاصل می شود.از نمک های دیگر کروم ممکن است با استفاده از مونوکسید کربن و معرف گرینیارد در آماده سازی آن استفاده شود. کروم کربنیل همچنین ممکن است با واکنش نمک کروم با مونواکسید کربن در حضور منیزیم در اتر یا سدیم در دیگلیم حاصل شود.

این کمپلکس هشت ضلعی شامل پیوندهای Cr-C و C-O با فاصله های به ترتیب 1.91 و 1.14 آنگستروم است. دمای جرقه زدن این ماده شیمیایی، 210 درجه سانتی گراد می باشد.کروم کربونیل ماده به عنوان یک کاتالیزور برای پلیمریزاسیون و ایزومریزاسیون الفین ها استفاده می شود. همچنین از آن به عنوان بی اثر کننده بنزین و افزایش عدد اکتان آن استفاده می شود!

کروم هگزاکربونیل یک ترکیب فرار است و به طور گسترده ای برای رسوب لایه نازک، ALD و CVD استفاده می شود که لایه های نازک را می توان در دمای اتاق و فشار کم توسط لیزر CVD رشد داد. این ماده برای تهیه اکسید کروم نیز به کار می رود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>