اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کرومات

کلسیم کرومات ترکیبی معدنی و کریستالی است که به صورت پودری زرد رنگ وجود دارد که در دسته بندی سیگما آلدریچ از دسته کاتالیست های کروم محسوب می شود.کرومات کلسیم، در آب کمی محلول است و به طور معمول به عنوان دی هیدرات اتفاق می افتد، اگرچه شکل بسیار نادر طبیعی (معدنی) آن معروف به کروماتیت بی آب است. کلسیم کرومات آب را در دمای 200 درجه سانتیگراد از دست می دهد.

این ماده با مواد آلی یا عوامل کاهش دهنده واکنش نشان می دهد تا کروم (III) تشکیل شود و به صورت انفجاری با هیدرازین واکنش نشان می دهد، اگر با بور مخلوط و مشتعل شود، کلسیم کرومات، به شدت سوزانده می شود.کرومات کلسیم هنگام گرم کردن دود سموم کروم را منتشر می کند. این ترکیب شیمیایی بسیار خورنده و سمی است و یک ماده اکسید کننده قوی است.

کلسیم کرومات، یک ماده سرطان زا شناخته شده انسانی است و با افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه و سرطان حفره سینوسی همراه است و همچنین انتشار آن، تهدیدی جدی برای محیط زیست است که برای جلوگیری از شیوع آن در محیط باید اقدامات فوری انجام شود!

کرومات کلسیم به عنوان یک رنگدانه، یک مهار کننده خوردگی و همچنین در آبکاری، پردازش فتوشیمیایی و تصفیه پسماندهای صنعتی استفاده می شود.کرومات کلسیم، عمدتاً به عنوان دپولاریزه کننده در باتری ها و تولید انواع چسب ها و مواد اتصال دهنده مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده معمولاً در زمینه تولید اتومبیل و قسمت هایی که مربوط به خودرو یا ساخت آنهاست، مثلاً سوخت اتومبیل، واحدهای GPS به کار می رود.

کرومات کلسیم در تولید سیمان یا مواد غذایی، ماشین آلات هوایی و فضایی، ماشین آلات برقی مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب همچنین در تولید فلزات، ریخته گری و تصفیه سطح آنها به کار می رود.استنشاق کلسیم کرومات باعث تحریک بینی و گلو می شود و بلع آن باعث کاهش شدید گردش خون و نفریت مزمن می شود. تماس با چشم این ترکیب موجب تحریک و آسیب دیدگی به چشم می گردد و تماس با پوست ممکن است باعث درماتیت و زخم شود. (USCG، 1999)

کرومات کلسیم، ماده ای سرطان زا و موتاژن می باشد که می تواند بر دستگاه گوارش، کبد، کلیه ها و سیستم ایمنی نیز تأثیر بگذارد. کلسیم می تواند موجب ایجاد دود کروم سمی در آتش سوزی ها شود و نمک هیدراته آن هنگام گرم شدن باعث تغییر ماهیت آب می شود.بنابر این گزارشات لازم است با حفظ ایمنی لازم در محیط کار حضور یابید تا از سلامت خود محافظت کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>