اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هیدوربرمیک

هیدروبرمیک اسید یک اسید معدنی بسیار قوی است و حتی از اسید هیدروکلریک نیز قوی تر است. به طور معمول با پایه واکنش می دهد تا نمک های برمید تشکیل شود.

HBr برای اکثر فلزات بسیار واکنش پذیر و خورنده است. اسید هیدروبرومیک یا برمید هیدرونیوم با افزودن برمید هیدروژن به آب تشکیل می شود.این ماده یک اسید معدنی قوی است، به دلیل الکترونگاتیو بودن زیاد برم که به نوبه خود باعث می شود پیوند هیدروژن - برم به راحتی یونیزه شود.

اسید هیدروبرمیک به صورت صنعتی برای تولید انواع برمیدهای غیر آلی مفید و ترکیبات ارگانوبورم، مانند برمید روی، آلیل برومید و اسید بورمو استیک مورد استفاده قرار می گیرد.همچنین یک ماده متداول در شیمی آلی است که برای اکسیداسیون و کاتالیز استفاده می شود. این ماده شیمیایی مؤثر همچنین در استخراج سنگ معدن فلزی خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

هیدروژن برمید یک اسید بسیار خورنده است که می تواند باعث آسیب شدید بافت شود. استنشاق دودهای تیز آن باعث تحریک و آسیب دیدن چشم ها، غشاهای مخاطی و دستگاه تنفسی می شود.تماس چشم با این اسید باعث ایجاد سوختگی شدید آن می شود و بلعیدن اسید می تواند باعث آسیب دائمی بافت شود.

امروزه روش سنتز دیگری برای تولید اسید هیدروبرومیک از طریق واکنش برم، دی اکسید گوگرد و آب با مقادیر آزمایشگاهی قابل تهیه است و اسید سولفوریک را به عنوان یک محصول فرعی به آن می دهد:

Br2 + SO2 + 2H2O → H2SO4 + 2HBr

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>