اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسید

هیدرویدیک اسید یک مایع بی رنگ تا زرد با بوی تند است که با فرمول شیمیایی ساده اش (HI)، اما جزو دسته اسیدهای معدنی قوی محسوب می شود. شامل محلول یدید هیدروژن در آب است.این ماده با واکنش ید و هیدروسولفوریک اسید یا با واکنش فسفر به علاوه ید و آب و به دنبال آن تقطیر تهیه می شود. اسید هیدرویدیک غلیظ با واکنش اکسیژن هوا واکنش نشان می دهد و رنگ قهوه ای به محلول می بخشد، همچنین ایده ای برای کاهش ماهیت این اسید قوی می باشد.

این ماده شیمیایی یک ترکیب مهم در شیمی آلی است و از آن برای تهیه یدیدهای تجاری استفاده می شود.بسیار محرک و خورنده است و دود آن چشم و غشاهای مخاطی را تحریک می کند. تماس با آن، موجب خوردگی فلزات و بافت ها می گردد.

ید را می توان از اسید هیدرویدیک آبی، احتمالاً به عنوان تری یدید هیدروژن آمین، با سه استخراج متوالی با استفاده از محلول 4 درصد Amberlite LA-2 در CCl4، تولوئن یا اتر پت (10 میلی لیتر در 100 میلی لیتر اسید حذف کرد.) دیویدسون و جیمسون، شیمی (لندن) استخراج با تریبوتیل فسفات در CHCl3 یا سایر حلال های آلی نیز می تواند انجام گردد.

برای تولید یدید آلی به عنوان معرفهای عمومی و واسطه های دارویی استفاده می شود.به عنوان معرف های آنالیز، در تهیه یدید نیز مورد استفاده قرار می گیرد.به عنوان یک ماده کاهش دهنده، در سنتز آلکیل ید و سایر یدیدهای آلکیل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

برای تعیین متیوکسی، اتوکسی و سلنیوم، انحلال ماده معدنی نامحلول در اسید مانند سولفات فلز خاکی قلیایی و یدید جیوه و غیره استفاده می شود. به عنوان یک عامل کاهش دهنده برای تهیه یدید استفاده می شود.برای تعیین متاکسی، انحلال اسید غیر محلول اسید (به خصوص داغ) غیر آلی مانند سولفات فلز خاکی قلیایی و یدید جیوه و غیره استفاده می شود.

اسید هیدرویدیک با پایه های آلی (آمین ها، آمید ها) و پایه های معدنی (اکسیدها و هیدروکسیدهای فلزات) به طور گرمایشی واکنش نشان می دهد.با کربنات ها (از جمله سنگ آهک و مصالح ساختمانی حاوی سنگ آهک) و کربنات های هیدروژن برای تولید دی اکسید کربن به طور گرمایشی واکنش می دهد.

با سولفیدها، کاربیدها، بوریدها و فسفیدها واکنش نشان می دهد تا گازهای سمی یا قابل اشتعال تولید کند.با بسیاری از فلزات (از جمله آلومینیوم، روی، کلسیم، منیزیم، آهن، قلع و سایر فلزات قلیایی) برای تولید گاز هیدروژن قابل اشتعال واکنش می دهد.اسید هیدرویدیک برای بسیاری از فلزات بسیار خورنده است. غیر قابل احتراق است، اما با فلوئور، نیترات پتاسیم، کلرات پتاسیم و غیره واکنش خطرناکی را نشان می دهد.

همراهی آن با اسید هیدروکلریک، دارای یک تحریک شدید است، گازها یا بخارات می توانند چشم و سیستم تنفسی را تحریک کنند.مایع می تواند پوست را سوزاند. فرد بیماری که بخارهای اسید هیدرویدیک را استنشاق می کند، باید فوراً از محل آلوده دور شود، استراحت کند و بدن خود را گرم نگه دارد.

اگر به طور تصادفی به چشم ها یا پوست پاشیده شد، بلافاصله با آب زیادی به مدت 15 دقیقه بشویید. اگر بلعیده شده بلافاصله دهان را بشویید و برای معالجه سریعا به بیمارستان بروید تا پزشک شما را معاینه کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>