اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مس

کاتالیزورهایی مانند هیدرید مس (Copper hydride) که از فراوانی مواد پایه آنها، مثل مس در زمین حاصل می شوند و واکنش بی نظیری از خود نشان می دهند، مورد توجه در صنعت تولیدات شیمیایی به عنوان یک جزو اصلی هستند.

اگرچه هیدرید مس (I) در دهه 1840 میلادی (180 سال پیش) کشف شد و از دهه 1980 به طور گسترده ای در سنتز آلی مورد استفاده قرار گرفت، اما پتانسیل یک سیستم کاتالیزوری آن به طور کامل تحقق نیافته است و گزارش های متعددی در چند سال گذشته کاربرد این ماده را نشان می دهد.

در حال حاضر یکی از اساتید دانشگاه MIT (منبع 1) به همراه گروهش، علاقه مند به کشف فرآیندهای جدید و برنامه های کاربردی است که توسط کمپلکس های هیدرید مس (I) کاتالیز می شوند.اخیراً این گروه، هیدروآمینن مس هیدرید کاتالیز شده از الفین ها، یک ماده شیمیایی اولیه نسبتاً فراوان را کشف کرده اند! این سیستم ساده دسترسی به آمین های enantioenriched، یک کلاس از ترکیبات را که اغلب در مواد دارویی و محصولات طبیعی بیولوژیکی فعال مشاهده می شود، فراهم می کند.

هیدرید مس با فرمول شیمیایی CuH، شماره CAS: 5-00-13517 و وزن مولکولی (g/mol) 64.554 می باشد! این ماده به شکل جامد مسی رنگ و همچنین محلول وجود دارد! این ماده دارای ساختار کریستالی ورتزیت (پلیمریک) می باشد.

یکی از مهم ترین کاربردهای مس هیدرید این است که اغلب به جای پلیمرهای ضعیف در سنتز مواد آلی استفاده می شود!از کلاستر های هیدرید مس در ذخیره و تبدیل انرژی استفاده می گردد (منبع 4 و تصویر بالا)! هیدروژن به عنوان یک منبع انرژی تمیز و پایدار مهم در آینده تبدیل می شود. تعداد زیادی از مواد برای ذخیره سازی هیدروژن در دست بررسی هستند.

در این مرز، نمای کلی از کلاستر های هیدرید حاصل از مس فراوان موجود در زمین را برای ذخیره سازی و تبدیل هیدریدها به هیدروژن و واکنش CO2 با منابع هیدرید برای تولید اسید یا فرمت فرمیک، که به عنوان حامل های هیدروژن بسیار عالی محسوب می شوند، ارائه می شود.هیدرید مس ماده ای آتش زا است و در هنگام استفاده بایستی الزامات و ایمنی لازم رعایت شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>