اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

متوکسید

متوکسید سدیم یک جامد کریستال سفید رنگ با ساختار هگزاگونال است که با دفع گاز متانول شکل می گیرد. این ماده از دسته بازهای آلی در علم شیمی و یک معرف گسترده در صنعت و آزمایشگاه است.متوکسید سدیم یک الکل اکسید سدیم است. واکنش آن با برمیدهای آریل غیرفعال در حضور کاتالیزور مس در شرایط مختلف انجام می گیرد.

با از بین بردن پروتون هیدروژن (+H) از متانول تشکیل می شود. این ماده با نام متیل سدیم یا سدیم متیلات نیز شناخته می شود. با آب واکنش می دهد و در اتانول، متانول محلول و در هیدروکربن ها نامحلول است.متوکسید سدیم با تصفیه متیل الکل با سدیم و همچنین از طریق واکنش سدیم هیدروکسید با متیلن تولید می شود.

سدیم متوکسید بسیار سمی است و ممکن است باعث آسیب دیدگی به بدن از جمله ریه ها، پوست و چشم شود و تماس مکرر با آن می تواند باعث آسیب دائمی به اندام ها گردد. این ماده همچنین یک منبع سوزاننده خطرناک است.متوکسید سدیم با تصفیه متیل الکل با سدیم می تواند تشکیل شود که واکنش آن به شکل زیر می باشد:

2Na + 2CH3OH → 2CH3ONa + H2

این واکنش بسیار گرمازا است و طبیعتاً احتمال اشتعال نیز وجود دارد. محلول سدیم متوکسید در هیدروژن بی رنگ است. این محلول منبعی از متوکسید سدیم است که آن را می توان با استفاده از تبخیر با استفاده از حرارت از این محلول استخراج کرد. با این کار متیل الکل باقیمانده از بین می رود و متوکسید سدیم را در ظرف می گذارد.

بلورهای جامد متوکسید سدیم با آب واکنش نشان می دهند تا یک واکنش هیدرولیتیک ایجاد کنند. نمونه های تجاری خریداری شده با ناخالصی های هیدروکسید بسیار آلوده هستند.

بلورهای جامد این ترکیب شیمیایی از جنس پلیمر هستند. همه آنها دارای مراکز +Na هستند که به صورت صفحه ای مانند تشکیل شده اند و هر یک از آنها با چهار مرکز اکسیژن ترکیب شده اند.توجه به ماهیت حلال مورد استفاده در هنگام تعیین ساختار و مقدار pKa یا بازی بودن این ماده شیمیایی مهم است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>