اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سدیم

متوکسید سدیم، یک باز قوی محسوب می شود. بنابراین به طور مرتب در شیمی آلی در سنتز ترکیبات شیمیایی در صنایعی مانند داروسازی و شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به عنوان باز در میعانات آلدول و کم آبی بدن استفاده می شود. این ماده به عنوان نوکلئوفیل در ساخت اتیل متیل عمل می کند.موارد استفاده در صنعت داروسازی: در صنعت داروسازی از پودر سدیم متوکسید، در ساخت موادی مانند موارد زیر استفاده می شود:

  • ویتامین A1
  • ویتامین B1
  • (Trimethoprim (TMP
  • سولفادیازین
  • سولفادوکسین
  • سولفامتوکسیپیریدازین

متوکسید سدیم در صنعت بیودیزل، یک عملکرد مهم به عنوان کاتالیزور دارد. بیودیزل از اسیدهای چرب تری گلیسیرید ساخته می شود.این اسیدهای چرب تری گلیسیرید در درجه اول از چربی های حیوانی و روغن های گیاهی حاصل می شوند. انتقال مجدد اسیدهای چرب تری گلیسیرید با متانول استرهای متیل اسید چرب یا FAME ها را تولید می کند. از سدیم متوکسید، در این واکنش شیمیایی، به عنوان یک کاتالیزور استفاده می شود.

این ماده به عنوان یک کاتالیزور خوراکی و همچنین یک معرف تحلیلی مورد استفاده قرار می گیرد. سدیم متوکسید، برای شروع پلیمریزاسیون در واکنش آنیونی اکسید اتیلن استفاده می شود که یک پلی اتر با وزن مولکولی بالایی تولید می کند.همچنین می توان از آن برای فرآوری روغن های چربی و چربی ها و همچنین در تهیه سایر مواد شیمیایی استفاده کرد. مقدار کمی از این ترکیب در تولید سموم دفع آفات بکار می رود.

متوکسید سدیم، در واکنش Wittig استفاده می شود حتی اگر این یک پایه ضعیف تر از Butyllithium باشد. دلیل اش این است که pKa هیدروژن آلفا در یک ترکیب اکسید فسفین به اندازه کافی کم است و این به سدیم متوکسید اجازه می دهد آنها را از بین ببرد.

این ماده می تواند صدمات جدی به سلامتی انسان و حیوان وارد کند. این ماده شیمیایی سمی است که می تواند باعث آسیب به اندام های داخلی و خارجی شود.هنگامی که چشم ها با این ماده تماس می گیرند، می تواند علائم ناراحت کننده ای مانند: احساس سوزش در چشم، تحریک در چشم، ورم، قرمزی، خارش ایجاد کند.

متوکسید سدیم در صورت تماس پوستی نتایج خطرناک ایجاد می کند. سوزش شدید و تحریک پوست در چنین مواردی رخ می دهد. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت پوست در برابر این ماده حتی ممکن است باعث درماتیت شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>