اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باریم

هیدروکسید باریم به صورت جامد سفید رنگ می باشد که به شکل های مونوهیدرات و اکتاهدرات وجود دارد و فرم تجاری آن گرانوله مونوهیدرات می باشد. به خوبی در آب حل می شود تا یک محلول بازی قوی مانند هیدروکسیدهای فلزات گروه IA ارائه دهد.مقدار ph هیدروکسید باریم در واقع به غلظت آن بستگی دارد. گفته می شود، pKb این ترکیب در حدود 2 است. این نشان می دهد که از نظر ماهیت یک باز قوی است.

هیدروکسید باریم در شیمی تحلیلی برای تیتراسیون اسیدهای ضعیف به ویژه اسیدهای آلی استفاده می شود. محلول آبی شفاف آن تضمین شده است که برخلاف محلول هیدروکسید سدیم و هیدروکسید پتاسیم فاقد کربنات است، زیرا کربنات باریم در آب نامحلول است.قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این ماده ممکن است باعث سوزش پوست و عوارض دیگری مثل حالت تهوع شود. رعایت ایمنی در هنگام کار ضروری است.

کریستال ها در اتانول سرد شسته می شوند تا یون های سدیم خارج شوند و سپس خشک شوند. هیدروکسید باریم اکتاهدرات تشکیل رسوبات کریستالی است که تغییرات در حلالیت پیر شدن را نشان نمی دهد و حلالیت آنها در آب با افزایش دما افزایش می یابد.هنگام گرم شدن، اکتاهدرات در حدود 78 درجه سانتیگراد و در حدود 375 درجه سانتیگراد به مونوهیدرات تجزیه می شود. کم آبی حرارتی کریستالی هیدروکسید باریم اکتاهدرات مورد مطالعه قرار گرفته است.

اکتاهدرات ابتدا در آب های خود و فرایند هیدراتاسیون (78 درجه سانتیگراد) حل می شود و سپس چهار آب را از دست می دهد تا تری هیدرات را در دمای حدود 125 درجه سانتیگراد تشکیل دهد.تری هیدرات پایدار نیست و منو هیدرات است که در 180 درجه سانتیگراد به دست می آید. عملیات حرارتی تدریجی در هوا منجر به تشکیل هیدروکسید باریم بی آب در دمای 375 درجه سانتی گراد می شود.

اکسید باریم با دمای 410 درجه سانتیگراد در یک جو بی اثر تشکیل می شود. هیدروکسید در دامنه دما 600-400 درجه سانتیگراد مستقیماً به پراکسید تبدیل می شود.قرار گرفتن طولانی مدت در معرض باریم هیدروکسید ممکن است باعث سوزش پوست شود. ریه ها و معابر تنفسی را می توان با گرد و غبار این ماده تحریک کرد. بلع آن می تواند منجر به تعدادی از علائم ناراحت کننده مانند حالت تهوع، استفراغ، سردرد، سرگیجه و سوزش دستگاه گوارش شود.

افراد با سابقه بیماری و ضعف در دستگاه تنفسی، پوست یا چشم ممکن است مستعد ابتلا به یک یا چند مورد از علائم فوق باشند.برای جلوگیری از بروز هرگونه سرریز و خطر آتش سوزی، باید این مواد را با اطمینان ذخیره کنید. هرگونه آتش سوزی که از این ماده شروع شده باشد می تواند توسط خاموش کننده های آتش کنترل شود.

افرادی که از هیدروکسیید باریم استفاده می کنند باید از لباس محافظ و از دستگاه تنفس استفاده کنند تا از تماس این ماده با چشم، لباس یا پوست جلوگیری کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>