اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کربنات

آمونیوم کربنات به عنوان یک پودر کریستالی سفید رنگ با بوی قوی آمونیاک و از خانواده بازهای معدنی می باشد. این ماده یک نمک تولید شده از کاربامات آمونیوم و بی کربنات آمونیوم است.از آنجا که از لحاظ تاریخی با تقطیر مخرب مورچه ها از هارت (گوزن سرخ) تهیه شده بود، کربنات آمونیوم، معمولاً به نام ترشورن نیز شناخته می شود.

آمونیوم کربنات، در هوا به آرامی به آمونیاک و دی اکسید کربن تجزیه می شود. این ماده در نمک بودار، مواد خاموش کننده آتش مانند کپسول های آتش نشانی، چسب کازئین آمونیوم، سرامیک و رنگرزی نساجی استفاده می شود.

همچنین از آن به عنوان یک عامل خنثی سازی یا قلیایی سازی آب برای کاغذ استفاده می شود. کربنات آمونیوم در توسعه عکاسی، شستشوی پشم، پارچه های متداول و رنگ آمیزی فلزات استفاده می شود.این ترکیب یک نمک بلوری غیر سمی است که در صنعت غذایی با عنوان E503 شناخته شده است.

کربنات آمونیوم، با واکنش سولفات آمونیوم، کلرید آمونیوم و کربنات کلسیم در کوره ساخته می شود. همچنین با واکنش دی اکسید کربن با آمونیاک می توان آن را تولید کرد. از سال 1997 میلادی حدود 80000 تن در سال تولید شده است.

آمونیوم کربنات وقتی گرم می شود نسبتاً سریع به دی اکسید کربن و آمونیاک گازی تجزیه می شود، به همین دلیل نانوایان به طور سنتی از آن برای رها کردن کالاهای پخته استفاده می کنند. یونانی ها قرن هاست که از آن برای تولید کالوریا (نان شیرینی تهیه شده با عسل و دانه کنجد) استفاده می کنند.

کربنات آمونیوم برای تهیه کیک یا نان ضخیم مناسب نیست، زیرا گاز آمونیاک به دام می افتد و بو و طعم ناخوشایندی به غذا می بخشد. این یکی از دلایلی است که آشپزها به ندرت از آن استفاده می کنند. در عوض، آنها از جوش شیرین، که بی کربنات سدیم (NaHCO3) استفاده می کنند.

آمونیوم کربنات، برای سیستم تنفسی تحریک کننده است، بنابراین به عنوان روشی برای احیای افرادی که دچار بیهوشی شده اند به طور سنتی از آن استفاده می شود. این کار با نگه داشتن بطری نمک بو در زیر بینی شخص بیهوش شده انجام می شود. احساس استنشاق آن به قدری تکان دهنده است که فرد کاملا هوشیار می گردد.

استفاده از کربنات آمونیوم برای نمکی غشایی بدون اشکال نیست. ایالت نیوجرسی این ماده را به عنوان یک ماده خطرناک ذکر کرده و هشدار می دهد که می تواند باعث سرفه و تنگی نفس شود. در صورت استفاده مکرر، ممکن است باعث سرطان شود.این ماده در محصولات دخانیات برای افزایش pH مخلوط در نظر گرفته می شود و بدین ترتیب مقدار نیکوتین موجود برای جذب توسط بدن افزایش می یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>