اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هیدروکسی

محلول گاز آمونیاک در آب یا همان آمونیوم هیدروکسید، یک شکل تجاری متداول از آمونیاک است. آمونیوم هیدروکسید به صورت یک مایع بی رنگ و شفاف با بوی آمونیاک تند است. غلظت آمونیاک در آن تقریباً 30 درصد است و از دسته بازهای معدنی می باشد.

هیدروکسید آمونیوم محلول آمونیاک موجود در آب است. این ماده شیمیایی معمولاً با عنوان آمونیاک آبی خوانده می شود. در ساخت پلاستیک، لاستیک، کود و منسوجات استفاده می شود. در صنعت غذای با نام اختصاری E527 شناخته شده است.

به شکل غلیظ، هیدروکسید آمونیوم می تواند باعث ایجاد سوختگی در تماس با پوست شود. آمونیاک خانگی معمولی، که به عنوان پاک کننده مورد استفاده قرار می گیرد، هیدروکسید آمونیوم رقیق شده است.هیدروکسید آمونیوم به عنوان ماده تمیز کننده و ضد عفونی کننده در بسیاری از پاک کننده های خانگی و صنعتی استفاده می شود. همچنین در ساخت محصولاتی مانند کود، پلاستیک، ریون و لاستیک استفاده می شود.

آمونیاک آبی در برابر آلیاژهای آلومینیوم، مس، آلیاژهای مس و سطوح گالوانیزه خورنده است. در آزمایشگاه های تحقیقاتی، آمونیاک آبی در تجزیه و تحلیل معدنی کیفی به عنوان یک باز معدنی مورد استفاده قرار می گیرد.مانند بسیاری از آمین ها، با محلول های مس (II) رنگ آبی تیره ای می دهد. محلول آمونیاک می تواند باقیمانده اکسید نقره را حل کند، مانند نمونه ای که از معرف Tollens تشکیل شده است.

اغلب در محلول هایی که برای تمیز کردن جواهرات طلا، نقره و پلاتین استفاده می شود یافت می شود، اما می تواند روی سنگ های متخلخل مانند اوپال و مروارید اثرات منفی بگذارد.این ماده به عنوان یک عامل ایجاد ترک مفید است، زیرا کربنات آمونیوم در اثر گرما فعال می شود. این ویژگی به نانوایان اجازه می دهد تا از زمان طولانی اثبات خمیرمایه مخمر و از بین رفتن سریع CO2 جوش شیرین در تهیه نان ها و کوکی ها جلوگیری کنند.

هنوز از آن برای تهیه کوکی های آمونیاک و سایر محصولات پخته شده ترد استفاده می شود، اما محبوبیت آن به دلیل بوی آمونیاک و نگرانی در مورد استفاده از آن به عنوان یک ماده غذایی در مقایسه با فرمولاسیون پودر بیکینگ امروزی کاهش یافته است. با شماره E527 برای استفاده به عنوان یک افزودنی غذایی در اتحادیه اروپا اختصاص داده شده است.

آمونیاک آبی به عنوان تنظیم کننده اسیدیته برای پایین آمدن سطح اسید در مواد غذایی استفاده می شود. این ماده در ایالات متحده توسط سازمان غذا و دارو طبقه بندی می شود و معمولاً هنگام استفاده از نسخه درجه غذایی، با عنوان ایمن (GRAS) شناخته می شود. توانایی کنترل pH آن، آن را به یک عامل ضد میکروبی مؤثر تبدیل می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>