اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلوئورید

تری فلوئورید بور یک گاز بی رنگ و بوی تند است. این ماده در آب محلول است. بخارات بور تری فلورید از هوا سنگین تر است و استنشاق آن سمی است.بور تری فلورید در هوای مرطوب هیدرولیز می شود تا اسید بوریک، اسید هیدروفلوئوریک و اسید فلوئوریک تشکیل شود.

هر سه تری هالید بور سبک: BX3 (x=F, Cl, Br)، ترکیب های پایداری را با پایه های رایج لوئیس تشکیل می دهند. اسیدیته های نسبی لوئیس را می توان از نظر گرمازدایی نسبی واکنش ارزیابی کرد.مهم ترین کاربرد تری فلورید بور در سنتزهای آلی است. تری فلوئورید بور معمولاً به عنوان یک کاتالیزور برای واکنش های آلکیللاسیون Friedel-Crafts استفاده می شود.

همچنین برای کاتالیز شکاف اترها به الکل، کاتالیز واکنش استری و همچنین در نیترات و سولفون شدن ترکیبات معطر استفاده می شود.بسیاری از واکنشهای پلیمریزاسیون الفین از BF3 به عنوان آغازگر در رابطه به همراه یک دهنده پروتون مانند آب استفاده می کنند.

همچنین از بور تری فلورید برای کاتالیز کردن ایزومریزاسیون آلکن ها و آلکان ها، ترک خوردگی و نمک زدایی نفت استفاده می شود. کمپلکس های آمین BF3 به عنوان عوامل پخت اپوکسی استفاده می شوند.بور تری فلورید بسیار سمی است؛ ممکن است پس از قرار گرفتن در معرض مقادیر کمی از آن در معرض مرگ یا آسیب دیدگی دائمی باشید. این ماده برای چشم، پوست و مجاری تنفسی تحریک کننده است.

بور تری فلوئورید، هنگام گرم شدن برای تجزیه و یا در تماس با آب یا بخار، دودهای سمی و خورنده ای از ترکیبات حاوی فلوئور ایجاد می کند.با گرم شدن و یا در تماس با هوای مرطوب، تجزیه می شود و باعث ایجاد دودهای سمی و خورنده اسید بوریک و اسید هیدروفلوئوریک می شود.

با مواد قلیایی و دودهای موجود در هوای مرطوب واکنش می دهد و ذراتی تولید می کند که باعث کاهش دید می شود. با فلزات قلیایی، فلزات خاکی قلیایی (به جز منیزیم)، نیکلات نیکل و اکسید کلسیم واکنش نشان می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>