اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بور

تری کلرید بور به شکل گازی بی رنگ و از دسته اسیدهای لوییس در علم شیمی می باشد. است. این گاز بی رنگ و با بوی تند به عنوان یک معرف در سنتز ترکیبات آلی است. البته به شکل مایع هم عرضه می گردد.نسبت به آب بسیار واکنش پذیر است و در آن هیدرولیز می شود. در اتانول و CCl4 حل می شود. تری کلرید بور یک هالید بور است.

در هیدروبراسیون آلکن ها شرکت می کند. مصارف صنعتی زیادی خصوصا در صنعت آلومینیوم و تولید آلیاژ دارد. دود بور تری کلراید، چشم و غشاهای مخاطی را تحریک می کند. خورنده فلزات و بافت ها بوده و سمی است.تری کلرید بور ماده اولیه ای برای تولید بور عنصری است. همچنین در پالایش آلومینیوم، منیزیم، روی و آلیاژهای مس برای از بین بردن نیتریدها، کاربیدها و اکسیدها از فلز مذاب استفاده می شود.

این ماده به عنوان یک شار لحیم کاری برای آلیاژهای آلومینیوم، آهن، روی، تنگستن و مونل مورد استفاده قرار گرفته است. ریخته گری آلومینیوم با تصفیه مذاب از طریق بخارات تری کلرید بور بهبود می یابد.در ساخت مقاومت های الکتریکی، یک لایه کربن را با یک چسب یکنواخت و ماندگار را می توان با استفاده از BCl3 روی یک پایه سرامیکی قرار داد.

تری کلرید بور در زمینه سوخت های پرانرژی و پیشرانه های موشکی به عنوان منبع بور برای افزایش ارزش BTU استفاده شده است.این ماده همچنین در ساخت اچ پلاسما در ساخت نیمه هادی ها استفاده می شود. این گاز تشکیل اکسیدهای فلزی را با تشکیل ترکیبات بی ثبات BOClx آهسته می کند.تری کلراید بور به عنوان معرف در سنتز ترکیبات آلی مورد استفاده قرار می گیرد.

در ستاپ های تنظیم شده، واکنش با عبور گاز کلر (Cl2) از طریق لایه B4C (10-110 گرم) رخ داده است که ارتفاعات راکتور یک لوله کوارتز عمودی بوده است که توسط یک کوره لوله ای با 850 درجه سانتیگراد توسط عنصر گرمایش کاربید سیلیکون (SiC) گرم شده است.کلر به عنوان گاز واکنش و نیتروژن به عنوان گاز پاک کننده بوده است. دو ستون مختلف با کلرید کلسیم (CaCl2) و بسته الک (غربال) مولکولی خشک شده است.

جریان Cl2، فشار و تغییرات دما در مجموعه به ترتیب کنترل می شد، روتامتر، کنترل کننده جریان جرم (MFC)، مانومتر لوله جیوه، ترموکوپل و دماسنج هایی که در مناطق مختلف قرار داده شده اند. گازهای تولیدی از هم جدا شدند.

ستون های تقطیر متوالی و گازهای زاید به گازهای بسته بندی شده حلقه زده شده منتقل شدند. اسکراب در خطوط لوله، تله و کندانسور، فلزات مختلف (به عنوان مثال آهن، Al، W، Si و Cr) به صورت هالید بسته به ناخالصی های B4C در مراحل مختلف تشخیص داده شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>