اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کلراید

ژرمانیم تترا کلراید جزء دسته مواد سمی قرار دارد. استنشاق این ماده ایجاد مسمومیت می کند. تحریک کننده پوست، چشم و غشای مخاطی می باشد. به شدت با آب یا بخار واکنش نشان می دهد و بخارات سمی و خورنده تولید می کند. هنگامی که گرم می شود تا تجزیه شود، گازهای سمی -Cl منتشر می شود.

بیشترین تولید تجاری ژرمانیم از طریق تصفیه و ذوب فلزات روی و مس است، اگرچه منبع قابل توجهی نیز در خاکستر حاصل از احتراق انواع خاصی از زغال سنگ به نام ویترین وجود دارد. تتراکلرید ژرمانیم واسطه ای برای تصفیه فلز ژرمانیوم یا اکسید آن، GeO2 است.

با استفاده از محلول اکسید در اسید کلریدریک غلیظ، ژرمانیوم تترا کلرید می تواند مستقیماً از GeO2 (دی اکسید ژرمانیوم) تولید شود. مخلوط حاصل به صورت جزئی تقطیر می شود تا تتراکلرید ژرمانیم را از سایر محصولات و ناخالصی ها تصفیه و جدا کند. می توان GeCl4 را با آب دیونیزه شده مجدداً تجزیه و تولید GeO2 خالص کرد، سپس در محیطی با حضور هیدروژن کاهش می یابد و فلز ژرمانیوم تولید می شود.

تولید GeO2، به فرم اکسید شده ژرمانیم استخراج شده از سنگ معدن بستگی دارد. سنگ معدن مس - سرب - سولفید و روی - سولفید باعث تولید GeS2 می شود که متعاقباً با اکسید کننده ای مانند کلرات سدیم به GeO2 اکسید می شود.

سنگ معدن روی بو داده و پخته می شود و می تواند به طور مستقیم GeO2 را تولید کند. سپس اکسید همانطور که در بالا گفته شد پردازش می شود. سنتز کلاسیک کلر و فلز ژرمانیوم در دمای بالا نیز امکان پذیر است.تتراکلرید ژرمانیم منحصراً به عنوان واسطه برای چندین فرآیند نوری استفاده می شود. این ترکیب شیمیایی را می توان به طور مستقیم به GeO2، یک اکسید شیشه با چندین ویژگی و کاربرد منحصر به فرد، هیدرولیز کرد:

یکی از مشتقات قابل توجه GeCl4 دی اکسید ژرمانیوم است. در ساخت الیاف نوری، تتراکلرید سیلیکون، SiCl4 و تتراکلرید ژرمانیم، با اکسیژن وارد یک فرم شیشه ای توخالی می شود، که با دقت گرم می شود تا اکسید شدن معرف ها به اکسیدهای مربوطه آنها و تشکیل مخلوط شیشه انجام شود. GeO2 دارای ضریب شکست بالایی است، بنابراین با تغییر میزان جریان ژرمانیم تترا کلراید می توان به طور خاص شاخص کلی شکست فیبر نوری را کنترل کرد. GeO2 حدود 4٪ وزن شیشه است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>