اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو

مهاجرت انواعی مختلفی دارد؛ به عنوان مثال، مهاجرت می تواند دائمی یا موقت، داوطلبانه یا اجباری و بین المللی یا داخلی باشد. مهاجرت دائمی زمانی است که مهاجران قصد دریافت مجوز اقامت دائم خود در کشور دیگر یا تابعیت آن کشور را داشته باشند. درحالی که در مهاجرت موقت، مهاجران فقط برای مدت زمان محدودی به عنوان مثال تا پایان برنامه خاصی از تحصیل یا برای مدت زمان قرارداد کاری یا یک فصل کاری خاص در کشور دیگر اقامت خواهند داشت.

بسیاری از افراد به انتخاب خود مهاجرت می کنند که این ها مهاجران داوطلب هستند؛ درحالی که بسیاری از افراد چاره دیگری به جز مهاجرت ندارند و مجبور به ترک خانه خود می شوند. بسیاری از مهاجران داوطلب، مهاجران اقتصادی یا افراد مسنی هستند که می خواهند در زمان بازنشستگی درجایی گرم و آفتابی زندگی کنند. ولی مهاجران اجباری به دلیل قحطی، جنگ یا یک فاجعه طبیعی خانه خود را ترک می کنند. مهاجرت بین المللی زمانی است که شخص از کشوری به کشور دیگری نقل مکان کند؛ به عنوان مثال افرادی که از انگلستان به ایالات متحده مهاجرت می کنند. مهاجرت داخلی زمانی است که افراد در همان کشور یا منطقه مهاجرت می کنند. نمونه آن مهاجرت شخصی از منچستر به لندن است.

مردم دلایل زیادی برای مهاجرت دارند که این دلایل ممکن است اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، زیست محیطی یا برای پیوستن به خانواده باشد. علاوه بر این دلایل، عوامل فشار و عوامل کششی بر مهاجرت تأثیر دارند. عوامل فشار دلایلی هستند که باعث می شوند کسی تصمیم به جابه جایی بگیرد. این تجربه زندگی شخصی آن ها در یک مکان است که دلایل خوبی برای ترک آن دارد. اغلب عوامل فشار موارد منفی مانند بیکاری، عدم موفقیت، خشکسالی، جاری شدن سیل، جنگ، فرصت های محدود تحصیلات یا خدمات و امکانات رفاهی ضعیف است. از سوی دیگر، عوامل کشش انتظاراتی هستند که مردم را به مکان جدید جذب می کنند. آن ها معمولاً موارد مثبتی مانند فرصت های شغلی، سطح زندگی، تحصیلات و یا مراقبت های بهداشتی بهتر هستند. این دلایل باعث ایجاد دسته هایی از مهاجرت می شود که در ادامه توضیح داده شده است:

مهاجرت اقتصادی:
مهاجرت اقتصادی جابه جایی مردم از کشوری به کشور دیگر برای بهره مندی از فرصت های اقتصادی بیشتر است. غالباً فرض بر این است که این مهاجرت در درجه اول از کشورهایی با رشد اقتصادی کمتر به کشورهایی با رشد اقتصادی بیشتر است.

مهاجرت تحصیلی:
مهاجرت تحصیلی عبارت است از حرکت دانشجویان برای مدت محدود به خارج از کشور تولد یا تابعیت خود جهت دستیابی به امکانات آموزشی بهتر.

مهاجرت سیاسی:
بسیاری از مردم به دلیل جنگ(War)، جنگ داخلی یا سیاست های دولتی مجبور به مهاجرت می شوند. این افراد قادر به بازگشت به خانه نیستند زیرا ترس از آزار و اذیت داشته و بعید است دولت از آن ها محافظت کند.

مهاجرت زیست محیطی:
مهاجران محیط زیست افرادی هستند که به دلیل تغییرات ناگهانی یا طولانی مدت در محیط محلی خود که بر سلامتی یا معیشت آن ها تأثیر منفی می گذارد، مجبور به مهاجرت یا گریز از منطقه محل زندگی خود می شوند.

مهاجرت برای پیوستن به خانواده:
این شکل از مهاجرت به مهاجرت اعضای یک خانواده اشاره دارد که برای پیوستن به یکی از اقوام خود که در کشور دیگری مقیم می باشد، انجام می گیرد. این امر معمولاً شامل نامزد، همسر، فرزندان وابسته و بستگان مسن می شود.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>