اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو

سرانجام ممکن است پس از هفته ها، ماه ها، حتی سال ها فرصتی برای زندگی در خارج از کشور و تجربه یک ماجراجویی در زندگی برای شما به وجود بیاید. فرقی ندارد، اگر بخواهید برای تحصیل به مدت یک سال تحصیلی یا برای کار به مدت نامحدود در یک کشور اقامت داشته باشید، این روند کاملاً قابل کنترل خواهد بود. اگرچه ممکن است تدارکات و برنامه ریزی مهاجرت پیچیده و طاقت فرسا باشد. با انجام 8 گام قبل از عزیمت افراد مهاجر، به آن ها کمک می شود تا بهتر مراحل مهاجرت را پشت سر بگذارند.

گام اول: تا می توانید پس انداز کنید
در هنگام مهاجرت به کشور دیگر، توصیه می شود فرد مهاجر تمام هزینه ها ازجمله هزینه درخواست ویزا، بلیط هواپیما، هزینه مسکن، حمل ونقل، مخارج ماهیانه و موارد اضطراری را در کشور مقصد در نظر بگیرد. همچنین پیشنهاد می شود درباره نرخ ارز و هزینه های زندگی در خانه جدید تحقیق شود و یک برنامه بودجه ماهانه تنظیم گردد. علاوه بر این فرد مهاجر آماده پرداخت هزینه های پیش بینی نشده چند ماه اول خود باشد.

گام دوم: درخواست یا تمدید گذرنامه
قبل از درخواست ویزا، باید گذرنامه معتبری داشته باشید. بعضی از کشورها مهاجران را ملزم به داشتن گذرنامه ای می کنند که حداقل بیش از شش ماه از تاریخ سفر نهایی اعتبار داشته باشد. اگر تاریخ بازگشت تعیین شده ندارید و گذرنامه شما در خارج از کشور منقضی می شود، می توانید گذرنامه خود را در سفارت محلی تمدید کنید.

گام سوم: اقدام برای دریافت ویزا
ابتدا وب سایت دولت کشور جدید خود را بررسی کنید تا ببینید چه مدارک پشتیبانی لازم است تا همراه با درخواست خود ارسال کنید که بسته به ویزا متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر فرد مهاجر برای ویزای تحصیلی در انگلستان اقدام کند، باید یک نسخه از نامه پیشنهادی از طرف دانشگاه ارائه دهد و اثبات کند که در طول دوره تحصیل پول کافی برای تأمین هزینه زندگی خود را دارد. همچنین ممکن است لازم باشد برای ارسال بیومتریک (Biometric) خود (به عنوان مثال اثرانگشت و عکس) در سفارت کشور موردنظر قرار ملاقات تنظیم کند.

گام چهارم: برنامه ریزی برای مراقبت های پزشکی و بیمه درمانی
هنگامی که در خارج از کشور زندگی می کنید، به ناچار با سیستم مراقبت های بهداشتی روبرو خواهید شد. افراد مهاجر قبل از رفتن، باید بدانند آیا ارائه دهنده بیمه سلامت و درمان فعلی، آن ها را در خارج از کشور تحت پوشش قرار می دهند یا خیر؟ همچنین افراد مهاجر قبل از عزیمت لازم است معاینات پزشکی را انجام دهند و از پزشکان خود، درخواست سوابق پزشکی کنند و کلیه واکسیناسیون های لازم را انجام دهند. همچنین با بررسی الزامات کشور مقصد می توانید از لیست معاینات و واکسن های(Vaccine) موردنیاز اطلاع پیدا کنید. بعضی از کشورها از اتباع خارجی می خواهند که هزینه بیمه سلامت و درمانی خود را تأمین کنند.

گام پنجم: ثبت نام در سفارت کشور موردنظر
با ثبت نام در برنامه مهاجرت سفارت کشور موردنظر، اطلاعات به روز و لازم را در مورد شرایط کنونی مهاجرت و شرایط ایمنی کشور مقصد کسب کنید. در هنگام ثبت نام در برنامه مهاجرت سفارت، باید دلایل و اهداف مهاجرت خود را مشخص کنید.

گام ششم: تحقیق در مورد کشور مقصد
حتی اگر به کشور موردنظر آشنایی دارید بهتر است برای برنامه ریزی مهاجرت و انتقال به کشور دیگر سؤالاتی بپرسید و پاسخ آن ها را بررسی کنید. ازجمله عوامل مهم که قبل از مهاجرت نیاز به تحقیق دارند، می توان به انتقال دارایی ها، حمل ونقل و فرهنگ در کشور مقصد اشاره کرد:

انتقال دارایی ها:
آیا وسایل خود را به کشور مقصد منتقل می کنید یا آن ها را در کشور خود نگه می دارید؟ قبل از تصمیم در مورد انتقال یا نگه داری اسباب و اثاثیه خود باید هزینه هرکدام را بسنجید و روش مقرون به صرفه را انتخاب کنید. همچنین اگر قصد اقامت دائم در کشور مقصد را دارید، می توانید به فروش وسایل خود نیز فکر کنید. اگر تصمیم گرفتید با دو چمدان مهاجرت کنید، قبل از آن باید بدانید که از کجا می توانید وسایل ضروری مانند مبلمان، ملافه و وسایل آشپزخانه و ظروف را تهیه کنید.

حمل ونقل:

آیا رانندگی می کنید یا دسترسی شما به وسایل حمل ونقل عمومی در شهر محل سکونت شما آسان است؟ فرد مهاجر اگر قصد داشته باشد در کشور مقصد رانندگی کند، باید مزایا و معایب داشتن اتومبیل، خرید خودروی جدید و اجاره خودرو را در نظر بگیرد. همچنین ممکن است لازم باشد قبل از شروع رانندگی، بسته به اینکه در کدام کشور زندگی می کند، گواهینامه رانندگی جدید تهیه نماید. اگر فرد مهاجر در نظر دارد از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کند، بهتر است تا آنجا که می تواند در مورد آن اطلاعات کسب کند؛ به عنوان مثال برای صرفه جویی در هزینه و جلوگیری از سردرگمی در مورد اتوبوس یا مترو، گذر ماهانه یا کارت سالانه اطلاعات جمع آوری کند.

فرهنگ:
قبل از مهاجرت در مورد تاریخ کشور مقصد و نحوه عملکرد دولت آن کشور تحقیق کنید و هنجارهای اجتماعی و آداب ورسوم آن را بخوانید. زبان رایج در آن کشور را یاد بگیرید و کتاب ها و فیلم های آن کشور را ببینید و بخوانید. آشنایی داشتن با فرهنگ و زبان کشور مقصد و درک آن باعث می شود به راحتی با مردم آن کشور ارتباط برقرار کنید. این موضوع به جبران شوک فرهنگی کمک می کند و مشکلات اجتماعی را به حداقل می رساند.

گام هفتم: تماس با شرکت مخابراتی و بانک
به مهاجران توصیه می شود که به منظور حفظ اعتبار مالی خود و پرداخت مستقیم برای هرگونه صورت حساب در حال انجام یا وام های پرداخت نشده، حساب های فعلی خود را حفظ کنند و تاریخ مهاجرت خود را به بانک اطلاع دهند. همچنین به افراد مهاجر توصیه می شود در مورد بانک های کشور مقصد تحقیق کنند و اطلاعات لازم برای تنظیم حساب پس انداز یا چک را کسب کرده و مدارک موردنیاز را تهیه کنند. ممکن است ایجاد یک حساب بانکی جدید در کشور مقصد، پروسه طولانی و طاقت فرسایی برای مهاجران باشد، اما آن ها با جمع آوری مدارک موردنیاز قبل از مهاجرت می توانند این روند را به راحتی انجام دهند.

علاوه بر این استفاده از برنامه های بین المللی تلفن همراه ممکن است پرهزینه باشد. به مهاجران توصیه می شود که قبل از مهاجرت رومینگ خود را فعال کنند و هنگامی که به کشور دیگری رفتند، سیم کارت های شرکت مخابراتی محلی آن کشور را خریداری کرده و آن را با سیم کارت خود جایگزین کنند.

گام هشتم: تهیه کپی اسناد مهم
در هنگام مهاجرت به برخی از کشورها لازم است مهاجران نسخه اصلی یا کپی مدارکی همچون گذرنامه، گواهینامه رانندگی، شناسنامه، گواهی سوابق کاری، سوابق پزشکی و مدارک تحصیلی ارائه دهند. اگر مهاجران به این مدارک احتیاج داشته باشند و بتوانند به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کنند، استرس آن ها بسیار کمتر می شود.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>