اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو

مهاجرت کاری یکی از انواع روش های مهاجرت می باشد که در حال حاضر مورد استقبال بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانشجویان و متخصصان حرفه ای و صنایع می باشد. تمام افراد جهان که دارای یک مهارت یا تخصص هستند، علاقمند هستند برای یافتن موقعیت شغلی بهتر با درآمد بالا و آغاز یک زندگی ایده آل با سطح رفاهی دلخواه به یکی از کشورهای خارجی پیشرفته مهاجرت کنند. دلیل اصلی مهاجرت کاری متخصصان به کشورهای پیشرفته، ارتقای سطح مهارتی و همچنین شغلی است. مهاجرت کاری به هر یک از کشورهای جهان نیاز به دریافت ویزای کاری دارد.

دریافت ویزای کاری نیاز به یک سری ملزومات، مدارک و شرایط لازم دارد که هر فرد که جویای شغل در خارج از کشور است باید به آنها آگاهی داشته باشد. به طور مثال، فردی که متقاضی مهاجرت کاری و یافتن شغل مناسب در یکی از کشورهای خارجی است، باید گواهی لازم از سوابق کاری و علمی خود، مدارک تحصیلی، مدرک معتبر زبان انگلیسی، گواهی اشتغال در شغل فعلی، نامه تمکن مالی و غیره را برای دریافت ویزای کاری آماده کند.

مهاجرت کاری یکی از متداول ترین روش های توسعه شرایط اقتصادی در کشورهای مختلف است. در این میان، کشورهایی که شرایط مهاجر پذیری نیروهای متخصص را ساده تر کنند می توانند نیروی بیشتری به سمت مشاغل و صنایع خود جذب کرده و از این جهت، شرایط خود را در جهان ارتقا دهند. در حال حاضر کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای اقتصادی پیشرفته، بالاترین میزان مهاجرت کاری را به خود اختصاص دادند و هر یک دارای یک ویژگی برای جذب نیروی کار هستند؛ به طور مثال، کشورهای کانادا، کشورهای حوزه اتحادیه اروپا نظیر آلمان، ایتالیا، اتریش، سوئد، سوئیس، فنلاند، لهستان و غیره و همچنین کشور استرالیا، نیوزلند، کشور ژاپن، چین، سنگاپور، مالزی و سایر کشورها جزو پرطرفدارترین مقاصد مهاجرت کاری به شمار می روند. هر یک از کشورهایی که دارای صنایع قدرتمند و همچنین بخش خدماتی فعال باشند نسبت به پذیرش نیروی متخصص، استقبال بیشتری نشان می دهند.

برخی از کشورها نظیر کشور آلمان و استرالیا، شرایط سنی خاصی را برای پذیرش نیروی کار اعلام می کنند. برخی از کشورهای دیگر نظیر اتریش، سوئد و سوئیس، ایتالیا و آلمان دارای شرط مدرک تسلط به زبان غیر انگلیسی می باشند؛ به طور مثال برای یافتن یک شغل ایده آل در کشور ایتالیا فرد متقاضی حتما باید به زبان ایتالیایی مسلط باشد. بسیاری از کشورهایی که نسبت به جذب نیروی کار خارجی اقدام می کنند، دارای موسسات آموزش زبان محلی در برخی از مناطق هستند؛ نیروهایی که به زبان کشور مقصد مسلط نیستند می توانند یک سال را تحت آموزش های خاص زبان قرار گیرند.

اشتغال و مهاجرت کاری در مشاغل حوزه صنعت و خدمات در کشورهای مختلف ارائه می شود. مشاغل حوزه صنایع شیمیایی، ماشین آلات، طراحی قطعات صنعتی، خودروسازی، صنعت و معدن، صنایع دارویی، مواد غذایی، پوشاک و صنایع ساختمانی در بخش صنعت، بیشترین فعالیت را در جهان به خود اختصاص داده اند. مشاغل حوزه خدمات برای مهاجرت کاری شامل خدمات درمانی نظیر جذب پزشک، دندانپزشک، پرستار، داروساز و غیره، خدمات بانکی، خدمات مترجم تور گردشگری، خدمات مربوط به حوزه هتلداری و از همه مهم تر، خدمات مربوط به آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی از دوره ابتدایی گرفته تا دانشگاه مربوط می شود. پرداختن به بحث توسعه صنعت و خدمات و البته بخش آموزش، جزو اولویت های اصلی بسیاری از کشورهای توسعه یافته نظیر کانادا و کشورهای اروپایی است.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>