اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو

مهاجرت از طریق پناهندگی یکی از روش های مهاجرتی نه چندان مناسب برای مهاجرت به کشورهای خارجی است. روش پناهندگی به معنای آن است که یک فرد از کشور خود به یک کشور خارجی فرار کرده است. برای قوانین مهاجرت از طریق پناهندگی، قانون جهانی به نام "کنوانسیون 1951 " صادر شده است. حمایت از حقوق پناهندگان در راستای این کنوانسیون اجرا می گردد. اگرچه این قانون برای پناهندگان در کشورهای مختلف اجرا می شود اما خطرات پناهندگی بسیار بیشتر از آن هستند که افراد بتوانند جان و مال خود را به خطر بیاندازند. به عبارت ساده تر در یک کلام بگوییم امکان سوء استفاده به عنوان مهاجرت از طریق پناهندگی بسیار بالا است. این روش مهاجرتی بالاترین ریسک پذیری را برای افراد مقابل ایجاد می کند. در حال حاضر کشورهای زیادی مخالف مهاجرت از طریق پناهندگی هستند.

یکی از علت هایی که اکثر مهاجران متقاضی از طریق پناهندگی برای توجیه مهاجرت خود بیان می کنند بر مبنای تبعیض نژادی، مشکلات مذهب، ملیت و یا مسائل خاص اجتماعی است که در کشور خود داشتند و اکنون در حال فرار از چالش به وجود آمده هستند. این در حالی است که مهاجران بیان می کنند اگر به کشور خود بازگردند با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهند شد.

پناهندگان کشورهای مختلف که به یک کشور دیگر پناهنده می شوند از نظر شرایط اقامت در کمپ های بسیار نامناسب نگهداری می شوند که از نظر زندگی، بهداشت و خدمات درمانی، وضعیت بسیار تاسف باری دارند. متقاضیان مهاجرت از طریق پناهندگی چند سال را در این وضع غم انگیز به سر می برند تا دولت کشوری که به آن مهاجرت کرده اند مجوز لازم را برای پناهندگی برای آن ها صادر کند.
یکی دیگر از خطراتی که مهاجران پناهنده را تهدید می کند، سوء استفاده قاچاقچیان از اموال آنها است. این خطر به ویژه زمانی که مهاجران قصد مهاجرت از طریق سفرهای دریایی به کشورهای خارجی داشته باشند، پررنگ تر می شود؛ در این میان، خطر اصلی، حمله دزدان دریایی و قاچاقچیان به کشتی مهاجران است. ریسک از دست دادن جان و مال، اصلی ترین موضوعی است که مهاجران متقاضی پناهندگی در سفرهای دریایی باید در مورد آن فکر کنند. افرادی که به خطرات مهاجرت از طریق پناهندگی توجهی نداشته باشند نه تنها مال خود را از دست می دهند، بلکه ممکن است جان خود را در این راه، از دست داده و یا اگر زنده بمانند ممکن است با سرافکندگی به کشور مقصد خود بازگردانده شوند. در این میان، بسیاری از کشورها مرزهای خود را برای مهاجران پناهنده مسدود کرده اند چرا که آنها مشکلات بسیار زیادی برای دولت ها ایجاد می کنند؛ این قوانین اکثراً در کشورهای اروپایی اجرا شده است.

خطر دیگری که مهاجران پناهنده را تهدید می کند افتادن در دام قاچاقچیان انسان است که در نهایت منجر به از دست دادن جان آنها خواهد شد. اگر قصد مهاجرت به کشور خارجی را دارید بهتر است از راه های قانونی اقدام کنید. برای این کار، مدارک خود را آماده کرده و ویزای مسافرتی تهیه کنید. قطعاً تمایل ندارید که سال های طولانی در اردوگاه های با وضع بد و مشکلات و خطرات زیاد زندگی کنید، در انتظار این که روزی گواهی اجازه موقت پناهندگی برای شما از یک کشور خارجی صادر شود.

در حال حاضر متقاضی برای مهاجرت از طریق پناهندگی به کشورهای آلمان، سوئد، کانادا و دانمارک بسیار زیاد است. برای پناهندگی باید دلایل مذهبی، نژادی، سیاسی، ملیتی، گرویدن به گروه های خاص اجتماعی و خطرات اجتماعی در کشور مبدا به کشور مهاجر پذیر ارائه شود. پیشنهاد می کنیم برای مهاجرت از روش های قانونی که شامل مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق نیروی کار، مهاجرت از طریق ازدواج و یا ادامه تحصیل است اقدام کنید.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>