اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو

اخذ ویزا، اولین و مهم ترین شرط برای ورود به یک کشور خارجی است. افرادی که قصد دارند از یکی از روش های مهاجرتی وارد یک کشور خارجی شوند نیاز به اخذ ویزا دارند. فرآیند دریافت ویزا یک فرآیند قانونی است که باید مراحل آن به طور کامل طی شود. مراحل اخذ ویزا ممکن است از 3 تا 6 ماه طول بکشد. البته این مدت زمان بسته به نوع ویزا و شرایط متقاضی دریافت ویزا متغیر می باشد. ویزا یک سند و مدرک معتبر است که نشان می دهد شما مجاز هستید در یک مدت زمان خاص به یک کشور وارد شوید. هدف از دریافت ویزا ممکن است گردشگری، تحصیل، کار یا دیدار اقوام و خویشان باشد.

اگر در هر یک از مراحل دریافت ویزا یکی از شرایط در فرد متقاضی وجود نداشته باشد درخواست او ریجکت خواهد شد. افرادی که متقاضی دریافت ویزا هستند و با ریجکت مواجه می شود می توانند درخواست تجدید نظر خود را برای سفارت ارسال کنند. برای اینکه بدانید به چه نوع ویزایی نیاز دارید باید اطلاعات کافی در مورد کشور مقصد خود به دست آورید و شرایط ورود به کشور را دقیقاً بدانید. به طور مثال، سفر در کشورهای حوزه منطقه شنگن که شامل 26 کشور اروپایی از شمال تا نروژ و از جنوب تا کشور یونان می باشند به گردشگران اجازه می دهد تا مدت 90 روز بدون نیاز به ویزا در این کشورها سفر کنند. در حال حاضر شرکت های معتبر مهاجرتی و اقامتی در حوزه اخذ ویزای شنگن در حال فعالیت هستند. این در حالی است که افرادی که دارای ویزای شنگن هستند برای سفر به مقصدی غیر از اروپا نظیر سفر به چین، برزیل، مکزیک، آفریقای جنوبی و غیره نیاز به اخذ مجوز و ویزای مجزا دارند.

اولین گام برای دریافت ویزا این است که فرد متقاضی درخواست خود را یا به صورت آنلاین و یا از طریق موسسات معتبر مهاجرتی به سفارت کشور یا کنسولگری ارسال کند. به طور معمول، شرایط لازم و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا در وب سایت های سفارت یا کنسولگری درج شده اند. پس از اینکه مدارک فرد متقاضی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، نامه پذیرش از سوی سفارت برای فرد متقاضی ارسال می گردد. این فرایند ممکن است از دو هفته تا چند ماه طول بکشد.

نکته مهم دیگر در مراحل دریافت ویزا، پرداخت هزینه ها است. معمولاً باید برای ثبت درخواست ویزا و انجام مراحل قانونی، مبلغی پول بپردازید. ویزای معمولی تا حداکثر 200 دلار هزینه دارد. اما ویزاهای کشورهای مختلف هر کدام هزینه های مخصوص به خود را دارند. در این قسمت لازم است توجه شما را به یک نکته جلب کنیم. اگر به هر دلیل تصمیم دارید روند دریافت ویزای خود را کوتاه تر کنید و بخواهید از شرکت های غیر معتبر از این طریق اقدام کنید، قطعاً پول، وقت و انرژی شما به سرعت به هدر می رود. پس بدانید که تهیه و آماده سازی مدارک و اقدام قانونی، بهترین راه برای دریافت ویزا خواهد بود.

یکی از ویزاهای معروف که به افراد داده می شود، ویزای منطقه شنگن است. ویزای شینگن برای سفر به اروپا مورد نیاز می باشد. به خصوص افرادی که به سفر در طولانی مدت علاقه مند هستند. اگر پیش از این هرگز به اروپا سفر نکرده اید در اولین اقدام باید ویزای شنگن تهیه کنید. با ویزای شینگن می توانید به راحتی در اروپا رفت و آمد کنید. در اختیار داشتن ویزای شینگن برای تردد در منطقه اروپا برای افراد الزامی است. ویزای شنگن انواع مختلفی دارد بنابر این شما متناسب با هدف مسافرتی خود از یکی از انواع ویزا استفاده می کنید؛ انواع ویزای شینگن عبارتند از:

ویزای تردد/ ویزای گردشگری/ ویزای شینگن برای ملاقات افراد خانواده یا دوستان/ ویزای کاری/ دریافت ویزای شنگن برای فعالیت های ورزشی هنری یا فرهنگی/ ویزای شنگن برای سفرهای انفرادی/ ویزای تحصیلی/ ویزای شنگن برای دلایل پزشکی

مرحله بعدی در دریافت ویزای شینگن این است که به طور دقیق مشخص کنید به کدام کشورها می خواهید سفر کنید. بسته به اینکه کشور مقصد شما در منطقه شنگن چگونه ویزای شما را تنظیم کرده است، باید مجوز درخواست ویزای خود را به این صورت شفاف سازی کنید: شماره یک- امکان سفر به یک کشور/ شماره 2- امکان سفر به چند کشور

اگر قصد شما از دریافت ویزای شینگن بازدید از یک کشور است، درخواست خود را به مرکز سفارت یا کنسولگری کشور مقصد ارسال می کنید اما اگر قصد دارید به طور همزمان از دو یا چند کشور بازدید کنید باید درخواست خود را به سفارت کشوری ارسال کنید که قصد دارید مدت زمان بیشتری را در آنجا ساکن باشید. برای هر یک از مراحل نیز هزینه های خود را به دقت مدیریت کنید.

مرحله بعدی دریافت ویزای شنگن این است که مدت زمان سفر خود را به همراه طول اقامت دقیقا تعیین کنید. یک زمان مناسب برای دریافت ویزای شینگن انتخاب کنید، به طور مثال حداکثر 15 روز قبل از این که قصد سفر به اروپا را داشته باشید باید درخواست ویزای خود را ارائه دهید. بهترین زمان برای دریافت ویزای شنگن، سه هفته قبل از سفر است.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>