اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو

اگرچه مهاجرت در جوامع امروزی یک امر عادی محسوب می شود اما اگر به صورت غیرقانونی انجام گیرد، خسارات و صدمات جبران ناپذیری برای مهاجران در پی خواهد داشت. در همین ابتدای کار توصیه می کنیم به صورت قانونی از هر یک از روش های مهاجرتی قانونی و تثبیت شده که می توانید استفاده کنید. تمام کشورها قوانین خاص مهاجرتی برای پذیرش مهاجران اجرا می کنند و اگر شما نتوانید به کشور وارد شوید و قصد داشته باشید از راه های غیرقانونی از یک منطقه عبور کنید قطعاً به عنوان متخلف با شما برخورد خواهد شد. در قسمت های قبلی به مسائل و مشکلات مهاجرت از طریق پناهندگی اشاره کردیم و بیان نمودیم که پناهندگان از وضعیت خوبی در اردوگاه ها و کمپ های اقامتی برخوردار نیستند و ممکن است در دام قاچاقچیان انسان و سارقان گرفتار شده و حتی منجر به مرگ آن می شود.

متفاوت از روش های غیر قانونی، مهاجرت به روش های قانونی و سکونت در کشورها، مسائل و مشکلات خود را به همراه دارد. به ویژه مهاجرت گروهی از افراد به کشورهایی که به شدت نژادپرست هستند خطرات زیادی در بر دارد. نژادپرستی به ویژه برای سیاه پوستان در بسیاری از کشورهای جهان هنوز هم مشاهده می شود. بسیاری از کشورهای توسعه یافته، نگاه کمرنگی برای مهاجران کشورهای در حال توسعه دارند و برای شخصیت آنها ارزش فوق العاده کمی قائل می شوند. مشکلات دیگری که مهاجران را تهدید می کند به ویژه برای مهاجران مسلمان می باشد. با توجه به اینکه تعداد مسلمانان در سراسر جهان همواره رو به رشد است اما هنوز هم برخی از مناطق در جهان هستند که نگاه درستی به مسلمانان ندارند، به همین دلیل ممکن است آنها را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

خطر دیگری که مهاجران را در کشورها تهدید می کند، نگاه ملیت های مختلف به مسئله مهاجرت است. اکثر کشورهای اروپایی و شهروندان اروپایی مهاجرت را یک مشکل جدی در جهان می دانند چرا که بر این باور هستند مهاجران به دلیل شرایط اقتصادی و استفاده از مزایای کشور اروپایی وارد اروپا می شود. این شهروندان عقیده اند ورود خارجیان به کشور آن ها تمام جوانب امنیتی اقتصادی و فرهنگی کشور را در خطر می اندازد. اکثر کشورهای اروپایی عقیده دارند با ورود مهاجران از هر ملیت به کشور آن ها، میزان جرم و خشونت افزایش پیدا می کند. همچنین ضررهای مالی زیادی را برای دولت به وجود می آورند. به همین دلیل شش کشور عضو اتحادیه اروپا شامل فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، اسپانیا، سوئد و انگلستان در سال 2016، یک کمیته با عنوان "تحقیق جرم" تشکیل دادند. تشکیل این کمیته به این دلیل بود که شهروندان اروپایی از رواج خشم و جنایت در کشور خود اظهار نارضایتی کردند.

نمونه دیگری از شدیدترین مشکلات مهاجرت و خطرات برای مهاجرین به خصوص در کشورهای آمریکایی و آمریکای لاتین مشاهده می شود. متقاضیان مهاجرت کشورهای قاره آمریکا عموماً هزینه های گزافی را برای گذر از اقیانوس و ورود به کشورهای آمریکایی پرداخت می کنند، غافل از اینکه در میان راه ممکن است گرفتار دزدان دریایی شده و یا حتی جان خود را از دست بدهند. به طور مثال، مهاجرانی که در راه مکزیک، ایالات متحده آمریکا، کشور گواتمالا و آمریکای مرکزی قدم گذاشته اند اغلب قربانی آدم ربایی، اخاذی مالی، آزار و اذیت و گرفتار شدن در دام قاچاقچیان شده اند.

با وجود خطرات فوق هنوز هم هزاران نفر قصد ورود به کشورهای آمریکایی از طریق مزرها را دارند. بسیاری از این افراد، سرنوشت نامعلومی خواهند داشت و چنانچه موفق شوند به کشور مورد نظر خود وارد شوند چیزی جز هراس و کارگری در انتظار آنها نخواهد بود. این خطرات به ویژه برای قشر آسیب پذیر زنان و کودکان شدت بیشتری پیدا می کند. به همین دلیل سازمان های زیادی در حال حاضر در حال فعالیت برای اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مهاجران به کشورهای مختلف به ویژه کشورهای حوزه آمریکای شمالی و آمریکای مرکزی می باشند.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>