اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برمید

گالیم تری برمید در دمای اتاق و فشار جو، یک پودر کریستالی سفید است که با آب واکنش مثبت و گرمازا انجام می دهد. این ماده در دمای اتاق پایدار است و می توان آن را در درجه اول به شکل دیمر یافت.گالیوم تری برمید یک منبع گالیوم بلوری محلول در آب برای استفاده های سازگار با برمیدها و pH پایین (اسیدی) است.

بیشتر ترکیبات فلز برمید برای استفاده در تصفیه آب، تجزیه و تحلیل شیمیایی و خلوص فوق العاده بالا آن، برای برخی از کاربردهای رشد بلور، محلول در آب هستند.یون برمید موجود در محلول آبی را می توان با افزودن دی سولفید کربن (CS2) و کلر تشخیص داد. گالیم تری برمید از نظر طیفی مشابه آلومینیوم، ایندیم و تالیم تری هالیدها به استثنای تری فلوئوریدها است.

گالیوم تری برمید می تواند یک هالید میانی، Ga2Br7 تشکیل دهد. این ماده از گروه گالیم تری هالید است و در تهیه و استفاده از آن شبیه GaCl3 و GaI3 است اما GaF3 نیست. GaBr3 اسید لوئیس ملایم تری نسبت به AlBr3 است و به دلیل سهولت مقایسه ای کاهش گالیوم، شیمی متنوع تری دارد اما واکنش پذیری بیشتری نسبت به GaCl3 دارد.

یک روش آماده سازی گالیم تری برمید گرم کردن گالیوم اولیه در حضور مایع برم در خلا است. پس از واکنش بسیار گرمازا، به مخلوط اجازه استراحت داده شده و سپس تحت مراحل مختلف تصفیه قرار می گیرد.

این روش از اوایل قرن بیستم و همچنان یک روش مفید برای تهیه GaBr3 است. از نظر تاریخی گالیم با الکترولیز هیدروکسید آن در محلول KOH به دست می آمد، اما امروزه به عنوان محصول جانبی تولید آلومینیوم و روی به دست می آید.

GaBr3 با مکانیزم مشابه GaCl3 به عنوان کاتالیزور در سنتز آلی استفاده می شود. با این حال، به علت واکنش پذیری بیشتر و خاصیت تطبیق پذیری بیشتر GaCl3، مورد بی مهری قرار می گیرد.گالیوم تری برمید و همچنین سایر تری هالیدهای گالیوم و تری هالیدهای فلزی گروه 13 می توانند به عنوان کاتالیزور در افزودن اکسیداتیو ترکیبات آلی استفاده شوند. تأیید شده است که دایمر GaBr3 به طور ناهمگونی به -[GaBr4] و +[GaBr2] می پیوندد.

کل مکانیسم تا حدودی نامشخص است زیرا حالت های میانی همیشه به اندازه کافی برای مطالعه پایدار نیستند و تا حدی به این دلیل که GaBr3 کمتر از GaCl3 مطالعه می شود. Ga (III) به خودی خود یک اسید لوئیس مفید برای واکنش های آلی است زیرا لایه الکترون d کامل آن باعث می شود تعداد متغیر لیگاند را بپذیرد، اما در صورت مساعد بودن شرایط به راحتی لیگاند ها را کنار خواهد گذاشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>