اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هولمیم

هولمیوم اکسید یک ترکیب شیمیایی از عنصر خاکی کمیاب هولمیوم و اکسیژن است. این ماده و اکسید دیسپروزیم (Dy2O3)، از قدرتمندترین مواد پارامغناطیسی شناخته شده هستند.

این اکسید که هولمیا نیز نامیده می شود، به عنوان جزئی از ماده معدنی مربوط به اکسید اربیوم به نام اربیا رخ می دهد. به طور معمول، اکسیدهای لانتانیدهای سه ظرفیتی در طبیعت با هم زندگی می کنند و جداسازی این اجزا به روش های تخصصی نیاز دارد.

از اکسید هولمیوم در ساخت عینک های مخصوص رنگی استفاده می شود. شیشه های حاوی محلول های اکسید هولمیوم دارای یک سری قله های جذب نوری تیز در محدوده طیفی قابل مشاهده هستند. بنابراین به طور سنتی به عنوان یک استاندارد کالیبراسیون مناسب برای اسپکتروفتومترهای نوری استفاده می شود.

هولمیوم (هولمیا، نام لاتین استکهلم) توسط مارک دلافونتین و ژاک لوئیس سورت در سال 1878 کشف شد که متوجه باندهای جذب طیف سنجی منحصر به فرد عنصر ناشناخته در آن زمان شدند (آنها آن را "عنصر X" می نامیدند).

سپس در سال 1878، Per Teodor Cleve به طور مستقل این عنصر را هنگامی که روی زمین اربیا (اکسید اربیوم) کار می کرد، کشف کرد. وی ماده قهوه ای را هولمیا (به نام نام لاتین شهر زادگاه کلیو، استکهلم) و سبز را تولیا نامید. بعدا مشخص شد که هولمیا، اکسید هولمیوم و تولیا، اکسید تولیوم است.

اکسید هولمیوم، به مقدار کمی در مواد معدنی گادولینیت، مونازیت و سایر مواد معدنی خاکی کمیاب وجود دارد. فلز هولمیوم به راحتی در هوا اکسید می شود. بنابراین وجود هولمیوم در طبیعت با هولمیا مترادف است.

اکسید هولمیوم، بسته به شرایط نوری تغییراتی نسبتاً چشمگیر در رنگ دارد. در نور روز، این رنگ زرد مایل به کرم است. در زیر نور سه رنگ، به رنگ قرمز مایل به صورتی در می آید.اکسید هولمیم دارای شکاف باند وسیع 5.3 eV است و بنابراین باید بی رنگ به نظر برسد. رنگ زرد از نقص شبکه های فراوان (مانند جای خالی اکسیژن) نشات گرفته و مربوط به انتقال داخلی یون های +Ho3 است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>