اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فتولیاسین

فتالوسیانین ها (Pc) گروهی از رنگدانه های مصنوعی حاوی چهار واحد ایزوایندول هستند که در یک حلقه بزرگ به هم متصل شده اند. یکی از اعضای معمولی این خانواده، آبی فتالوسیانین (Monastral Fast Blue) است.این ترکیبات بلوک های ساختمانی همه کاره برای ساخت مواد در مقیاس نانومتری هستند. این ماکروسیکل های رنگی خواص فیزیکی شگفت انگیزی را نشان می دهند که از ساختار غیرمحلی π-الکترونیکی آنها ناشی می شود.

فتالوسیانین ها دومین کلاس مهم پیگمنت های در دسترس هستند و فتالوسیانین مس یکی از پرکاربردترین آنها است. کاربردهای سنتی رنگ های فتالوسیانین به عنوان رنگدانه های آبی و سبز برای رنگ های خودرو و جوهر چاپ و به عنوان رنگ آبی/فیروزه ای برای منسوجات و کاغذ است.فتالوسیانین ها حلالیت کمی در حلال های معمولی دارند ولی به راحتی در اسید سولفوریک حل می شوند. بسیاری از ترکیبات فتالوسیانین از نظر حرارتی بسیار پایدار هستند و ذوب نمی شوند اما می توانند تصعید شوند.

به عنوان مثال فتالوسیانین فلزی ساده CuPc در دمای بالای 500 درجه سانتی گراد تحت تأثیر گازهای بی اثر (نیتروژن، CO) تصعید می شود. کمپلکس های فتالوسیانین جایگزین اغلب حلالیت بسیار بالاتری دارند. آنها از نظر حرارتی پایداری کمتری دارند و اغلب نمی توان آنها را تصعید کرد. فتالوسیانین های جایگزین نشده نور بین 600 تا 700 نانومتر را به شدت جذب می کنند و رنگ این مواد آبی یا سبز هستند. جایگزینی می تواند جذب را به سمت طول موج های بلندتر تغییر دهد و رنگ را از آبی خالص به سبز به بی رنگ تغییر دهد.

مشتقات زیادی از فتالوسیانین اصلی وجود دارد که در آن یا اتم های کربن ماکروسیکل با اتم های نیتروژن مبادله می شوند یا اتم های هیدروژن محیطی با گروه های عاملی مانند هالوژن، هیدروکسیل، آمین، آلکیل، آریل، تیول، گروه های آلکوکسی و نیتروسیل جایگزین می شوند. این تغییرات امکان تنظیم خواص الکتروشیمیایی مولکول مانند طول موج ها و رسانایی جذب و انتشار را فراهم می کند.

در سال 1907 یک ترکیب آبی ناشناس که اکنون به نام فتالوسیانین شناخته می شود، کشف شد. فتالوسیانین در سال 1907 و نمک مس آن در سال 1927 کشف شد، اما پتانسیل آنها به عنوان رنگ فورا شناسایی نشد. شناسایی یک ناخالصی آبی درخشان در یک آماده سازی صنعتی فتالیمید توسط ICI، توجه شیمی دانان را برانگیخت. فتالوسیانین ها در دهه 1930 به صورت تجاری در دسترس قرار گرفتند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>