اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فتولیاسین

فتالوسیانین از طریق سیکلوترامریزاسیون مشتقات مختلف اسید فتالیک از جمله فتالونیتریل، دیمینوایزویندول، انیدرید فتالیک و فتالیمیدها تشکیل می شود.روش دیگر تولید این رنگدانه ها گرم کردن انیدرید فتالیک در حضور اوره است. با استفاده از چنین روش هایی، تقریبا 57000 تن انواع فتالوسیانین در سال 1985 تولید شد.

یک رنگ آلی مصنوعی متشکل از فتالوسیانین مس که اولین بار در سال 1933 توسط RPLinstead سنتز شد. در سال 1935، فتالوسیانین مس به عنوان پیگمنت رنگی به نام Monastral blue [ICI] به بازار عرضه شد.این رنگ آلی معمولا روی پایه هیدرات آلومینیوم جذب می شود تا رنگ آبی تیره ایجاد کند. رنگ های دیگر با تغییر فرمولاسیون به دست می آیند، به عنوان مثال، فتالوسیانین مس کلردار یک رنگ سبز تولید می کند.

فتالوسیانین آبی رنگدانه ای دائمی است که نور، گرما و مواد شیمیایی بر آن تأثیر نمی گذارد. به عنوان رنگ در جوهر، لعاب، پلاستیک، رنگ، گچ، چرم، مداد و عکس استفاده می شود. در صنعت، فتالوسیانین آبی جایگزین تمام رنگدانه های آبی دیگر برای استفاده در پوشش ها شده است، زیرا جذب نور بسیار بالایی دارد و همچنین در برابر مواد شیمیایی و کلوخه مقاوم است.

فتالوسیانین آبی یک پیگمنت نامحلول است و تمایلی به مهاجرت در ماده ندارد. این ترکیب یک رنگدانه استاندارد است که در جوهر چاپ و صنعت بسته بندی استفاده می شود.فتالوسیانین آبی همچنین در طیف گسترده ای از محصولات، مانند نرم کننده های رنگ مو، پچ های چشم، عطر، شامپو، محصولات مراقبت از پوست، صابون، ضد آفتاب، جوهر خالکوبی و خمیر دندان وجود دارد.

این رنگدانه به آرامی زرد می شود و سپس در اسید سولفوریک غلیظ حل می شود. در حلال های آلی نامحلول و آب و مواد قلیایی محلول است. شکل ظاهری آن به شکل دانه های ریز نیمه شفاف تا ذرات مات است.

فتالوسیانین آبی با حرارت دادن مخلوطی از انیدرید فتالیک، اوره و کلرید مس تهیه می شود. محصول ابتدا در سود سوزآور رقیق و سپس در اسید هیدروکلریک رقیق شسته می شود. سپس به فتالوسیانین مس تبدیل می شود. اما تا زمانی که در اسید سولفوریک غلیظ حل نشده و با دقت در آب اضافی شسته و فیلتر نشود به عنوان پیگمنت شناخته نمی شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>