اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کلر

کلر هندی یا کلسیم هیپو کلریت، یک ماده ی معدنی است که با نام پرکلرین نیز شناخته می شود. این ماده از ترکیب نوعی آهک و کلرید کلسیم حاصل می شود و فرمول شیمیایی آن به صورت Ca(CLO)2 است. این ماده، به عنوان یک میکروب کش قوی شناخته شده و برای ضد عفونی کردن، گند زدایی و سفید کنندگی مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته به دلیل سابقه ی طولانی استفاده از پودر کلر برای ضد عفونی کردن آب و فاضلاب، کلمه ی کلرزنی معادل ضد عفونی کننده به کار می رود.کلر آکوافیت هند به شدت بوی کلر می دهد. اشتعال زا نیست اما، در مجاورت مواد قابل انفجار نقش اکسید کنندگی دارد و موجب ایجاد واکنش های نا خواسته می شود. این ترکیب همراه با آمونیاک، آمین و سولفید های آلی، واکنش های انفجاری ایجاد می کند.

توجه از مخلوط ترکیب های کلسیم هیپو کلریت و سدیم هیپو کلریت، گاز سمی تولید می شود که به شدت به ریه آسیب وارد می کند.در ایران پودر کلر یا پرکلرین همچون کلر 65% نیروکلر اصفهان و کلر 65% پارس تبریز و کلر 60% و 65% کلران سمنان تولید می شود. به دلیل مصرف بالایی که این ماده دارد و همچنین کمبود آن در داخل کلر ژاپنی، کلر چینی، کلر آلمانی، کلر آمریکایی و کلر هندی وارد می شود.

کلر هندی آکوافیت بهترین نوع پودر کلر 70% یا هیپو کلریت کلسیم نیست که در بازار ایران به فروش می رسد بلکه از نظر کیفیت در رده کلرهای 70% از رقیب ژاپنی خود در کیفیت پایین تر است ولی از نظر قیمت مناسبتر است. که این قیمت مناسبتر دلیل استفاده زیادتر در استخرها شنا با توجه به کیفیت پایین تر است.

این ترکیب در بشکه های 45 کیلویی و با درصد خلوص های 65 % و 70 %، ارائه می شود.نکته کلر هندی 70 %، دارای PH معادل 8/10 است که موجب می شود PH آب در محدوده ی بهینه 2/7 تا 6/7 قرار گیرد. کاهش PH آب همواره با مشکلاتی رو به رو است. از جمله این که، موجب خوردگی سطوح مختلف و تأسیسات سیستم می شود.

این ترکیب به راحتی در آب حل نمی شود و معمولا" لرد و باقی مانده دارد. به همین دلیل، در کارخانجات تولید مواد نوشیدنی، شیلات، برای ضد عفونی کرده آب استخر، آب آشامیدنی، سرویس های بهداشتی، شستشوی میوه و سبزیجات و سفید کنندگی پارچه مورد استفاده قرار می گیرد.نکته مقدار کلر هندی لازم برای ضد عفونی کردن آب، به کیفیت شیمیایی آن بستگی دارد.جالب است بدانیم که به طور کلی پنج نوع ترکیب کلر دار وجود دارد که عبارتند از:

  • سدیم هیپو کلیریت
  • کلسیم هیپو کلیریت
  • لیتیم هیپو کلیریت
  • دی کلر
  • تری کلر
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>