اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کلر

از پودر کلر هندی هنگام راه اندازی استخر، ضد عفونی روزانه آب استخر، شوک کلر زنی و کنترل میزان PH آب استخر استفاده می شود. در ادامه به توضیح هر یک از این موارد می پردازیم:

در صورت استفاده از پودر کلر برای اولین بار در ضد عفونی استخر، توصیه می شود به ازای هر 10000 لیتر آب استخر، 60 گرم پودر کلر به آب اضافه شود. پس از 30 دقیقه کلر به طور یکنواخت در آب استخر پخش می شود و می توان مقدار کلر آزاد باقیمانده را اندازه گیری کرد.

در صورت کمتر بودن میزان کلر آزاد از 0.6 ppm، دوباره به همان مقدار قبل کلر به آب اضافه کرده و مجددا مقدار کلر آزاد اندازه گیری می شود تا به میزان 0.6 تا 1 ppm برسد. اگر طی عملیات، میزان کلر آزاد در آب استخر به بیش از 2 ppm رسید، منتظر بمانید تا شرایط استخر ثابت بماند و میزان کلر آزاد در آب آن به کمتر از 2 ppm برسد.

چگونه از پودر کلر هندی برای ضد عفونی روزانه آب استخر استفاده می شود؟

برای ضد عفونی کردن روزانه ی آب استخر با پودر کلر، به ازای هر 10000 لیتر آب استخر، 40 تا 50 گرم کلر را به آب آن اضافه می کنند. سپس با اندازه گیری مقدار کلر آزاد باقیمانده، غلظت آن را به 0.6 تا 1 ppm می رسانند.

به عنوان یک قاعده کلی می توان این گونه گفت: اگر 12 گرم پودر کلر به 10، 000 لیتر آب اضافه شود، تقریبا به میزان1 ppm، کلر آزاد را افزایش می دهد. برای تأثیرگذاری و پخش شدن بهتر پودر کلر در آب استخر، بهتر است ابتدا پودر را در آب حل کرده و سپس آن را به آب استخر اضافه کنند. برای تهیه محلول نیز، به ازای هر 15 گرم پودر کلر یک لیتر آب در نظر گرفته می شود.

چگونه از کلر هندی برای شوک کلرزنی استخر استفاده می شود؟

هنگامی از شوک کلر زنی استفاده می شود که جلبک و خزه در دیواره و کف استخر رشد کرده باشد و باعث لیز شدن سطح آن شود. در این مرحله به ازای هر 10000 لیتر آب استخر، 120 گرم پودر کلر را به صورت محلول در آورده و به آب استخر اضافه می کنند.توصیه می شود قبل از ورود محلول به استخر، مقدار کلر آزاد باقیمانده اندازه گیری شود. این مقدار قبل از ورود به استخر باید کمتر از 2 ppm باشد. زمان مناسب برای شوک کلرزنی با پودر کلر، شب هنگام و در شرایطی است که کسی از استخر استفاده نمی کند. در صورت لزوم باید این کار را تکرار کرد.

چنانچه PH آب استخر در محدوده 7.2 تا 7.6 باشد، کلر هندی اثر بخشی بیش تری خواهد داشت. در صورت استفاده از پودر کلر در استخر، مقدار PH آب آن را باید به صورت روزانه اندازه گیری کرد. علاوه بر این، میزان قلیایی بودن آب نیز باید به صورت روزانه کنترل شود. بهتر است این میزان در محدوده ی 50 تا100 ppm باشد.استفاده از پودر کلر هندی برای تنظیم و کنترل مقدار PH و قلیایی بودن آب استخر، موجب تمیزی و کیفیت بالای آب استخر می شود.

قرص کلر استخر چینی یکی از ضدعفونی کننده های استخر است که به دلیل سهولت مصرف کاربرد زیادی دارد. قرص کلر در انواع مختلف و با درصدهای مختلف در دسترس است و صاحبان استخر می توانند بر اساس نیاز خود هر یک را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند. قرص کلر معمولا برای مدت ذو هفته آب استخر را ضدعفونی کرده و همه میکروارگانیسم ها و جلبک های موجود در آب را از بین می برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>