اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرایند غلظت دهنده در صنایع:
این غلظت دهنده ترکیبی بر پایه تمبر هندی بوده و از لحاظ ویسکوزیته متوسط است، و مناسب برای چاپ پلی استر است.

شیمی

غلیظ کننده یا غلظت دهنده، ماده ای است که می تواند ویسکوزیته یک مایع را افزایش دهد، بدون اینکه سایر خصوصیات آن تغییر اساسی کند. آن ها به صورت مواد چسبناک یا ویسکوز هستند، که در ساخت خمیرهای چاپ ویسکوز در آب استفاده می شوند.

این ماده از نظر شکل ظاهری به صورت پودر کرم رنگ می باشد. از ماده غلیظ کننده برای ایجاد چسبندگی و قابلیت انعطاف پذیری به خمیر چاپ استفاده می شود، تا بتواند بدون پخش شدن روی سطح پارچه اعمال شود و طرح ها را تحت فشار زیاد حفظ کند.

انواع غلظت دهنده:

  • غلظت دهنده پایه گیاهی.
  • غلظت دهنده پایه مصنوعی.
  • غلظت دهنده نیمه مصنوعی.

ساختار غلظت دهنده های گیاهی:
غلظت دهنده ها بر پایه های متفاوتی تولید می شوند. که بیس اصلی آن ها معمولا گیاهی است. مثلا از غلظت دهنده های گیاهی می توان به آرد دانه اقاقیا، صمغ های گیاهی، صمغ عربی، صمغ کریستال، کتیرا و آلژینات اشاره کرد.

غلظت دهنده های نیمه مصنوعی:
منبع اصلی غلظت دهنده های نیمه مصنوعی، چوب می باشد که سلولز آن بازیافته شده و بعد از انجام واکنش های شیمیایی لازم، موادی مثل متیل سلولز، اتیل سلولز و کربوکسی متیل سلولز (C.M.C) یا (Carboxy Methyl Cellulosee) تولید می گردند. این مواد بیشتر به عنوان آهار در صنعت نساجی مورد استفاده قرار گرفته و در مواردی به عنوان غلظت دهنده به کار می رود.

غلظت دهنده های مصنوعی:
عدم اطمینان از موجود بودن همیشگی غلظت دهنده های طبیعی به مقدار کافی و همچنین مسائل مربوط به محیط زیست در رابطه با کاربرد امولوسیون به عنوان غلظت دهنده باعث پیشرفت در استفاده از پلیمرهای مصنوعی برای جانشینی غلظت دهنده های طبیعی و امولوسیون شده است.

یکی از غلظت دهنده های مصنوعی پلی ونیل الکل (Poly vinyl Alcohol) می باشد که به مقدار محدود جهت تولید غلظت دهنده برای چاپ پارچه های نایلونی به کار گرفته شده است. برای حصول ویسکوزیته مناسب مقدار تا 20% از آن مورد احتیاج می باشد. کوپلیمرهای آکریلیک اسید، متاکریلیک اسید نیز جزو این دسته هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>