اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد یکنواخت کننده راکتیو در منسوجات:
در اصل برای جلوگیری از تبله شدن رنگ و چسبندگی استاتیک و به منظور یکدست شدن رنگ پارچه استفاده می شود.

شیمی4

یکنواخت کننده راکتیو برای بهبود کیفیت پارچه، برش، دست زدن و دوخت روی پارچه ها اعمال می شوند. یکنواخت کننده های راکتیو معمولاً به صورت یک لایه نازک روی سطح پارچه قرار می گیرند.

رنگرزی راکتیو در پارچه چیست؟
رنگ راکتیو رنگی است که می تواند با یک الیاف واکنش داده و پیوند کووالانسی ایجاد کند، که در حال ایجاد پیوست دائمی در فیبر است و با استفاده مکرر با آب جوش در شرایط خنثی نمی توان آن را از بین برد. در نتیجه، رنگ ها به بخشی از الیاف تبدیل می شوند، که منجر به شستشوی رنگی برجسته می شود.

رنگ های خمی:
این رنگ ها که گروه بزرگی را تشکیل می دهند، عمدتا از انواع شیمیایی آنتراکینونی، نیلی گوگردی می باشند. این رنگ ها نامحلول بوده و به کمک سود کوستیک و سدیم هیدروسولفیت احیا می شوند. در صورت لوکوی محلول در می آیند.

این لوکو توسط اکسیداسیون در بعضی موارد توسط بیکرو مات پتاسیم جذب لیف شده و مجددا به شکل نامحلول در داخل لیف در می آیند. این رنگ ها در درجه اول برای رنگرزی پنبه و در درجه دوم برای پشم، ابریشم و استات سلولز مورد استفاده قرار می گیرند.

رنگ های راکتیو:
این رنگ ها در سال های اخیر کشف شده است و از مشخصات آن ها وجود یک اتم و یا مجموعی از اتم های مستعد فعل و انفعالات مانند NH2OHCL می باشد، که عامل هیدروکسیل سلولز و یا عامل آمین یا آمید الیاف پشمی و بالاخره با الیاف سنتتیک مشابه واکنش می دهد.

مواد رنگرزی راکتیو هم اکنون از اهمیت قابل توجهی برای رنگرزی الیاف سلولزی، به تنهایی و یا در مخلوط با دیگر الیاف برخوردارند. آن ها همچنین برای رنگرزی الیاف پشمی و ابریشمی نیز به کار می روند. گروه کوچکی از مواد رنگرزی دیسپرس راکتیو به نام پرسینیل قابل استفاده برای رنگرزی نایلون ها هستند.

میزان مصرف یکنواخت کننده راکتیو:
دوز مصرف یکنواخت کننده راکتیو به میزان 0.5 الی 1 گرم بر لیتر می باشد. به دلیل استفاده از یکنواخت کننده می توان زمان تزریق نمک به سیستم را کوتاه تر نمود و هیچ گونه تجمع مولکولی رنگ انجام نمی گیرد.

ایمنی و شرایط نگهداری یکنواخت کننده راکتیو:
اگر در شرایط زیر صفر نگهداری شود، ممکن است محصول به جامد تبدیل شود یا غلظت آن تغییر کند، که با هم زدن در دمای 20 الی 25 درجه سانتیگراد به حالت اول برمی گردد. بهترین دما در انبارداری این ماده بین 35 تا 10 درجه سانتیگراد می باشد. اما بهتر است در صورت تحقق این امر ابتدا ماده مورد نظر تست شود و بعد مورد استفاده واقع گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>