اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یکنواخت کننده الیاف پشمی:
پشم یکی از الیاف حیوانی مانند مو و کرک است که از پروتئین مخصوصی به نام کراتین تشکیل شده است. کراتین، به سبب دارا بودن مقدار زیادی گوگرد از سایر پروتئین ها متمایز می باشد.

شیمی11

پشم خام دارای 30 تا 70 درصد ناخالصی است و این ناخالصی ها شامل چربی پشم، مونیت (عرق خشک شده)، کثافات، مواد معدنی و گیاهی خشک شده می باشد. به طور کلی پشم خام از 33 درصد کراتین، 26 درصد کثافات، 28 درصد عرق خشک شده، 12 درصد چربی و 1 درصد مواد معدنی تشکیل می دهد.

لازم به توضیح است که عرق خشک شده را می توان با شستشو از پشم خام جدا نمود. چربی پشم شبیه واکس زردی است که در حلال های آلی مانند تتراکلروکربن حل می شود و دارای قدرت جذب مقدار زیادی آب است و می تواند یک امولسیون ثابت تولید نماید، کثافات به چربی پشم چسبیده و بر اثر شستشو از بین می رود و میزان مواد معدنی طبیعی در پشم بستگی به چگونگی و خصوصیات محل زیست حیوانات دارد.

بنابراین مشخص است که کراتین تشکیل دهنده پشم خالص است و هنگامی که تمام ناخالصی ها را از پشم دور سازیم، کراتین باقی می ماند که خود ترکیبی از 50 درصد کربن، 22 تا 25 درصد اکسیژن، 16 تا 17 درصد ازت، 7درصد هیدروژن و 3 تا 4 درصد گوگرد است.

الیاف پشم در برابر مواد اکسید کننده بسیار حساسند. از این رو از کلر و سفید کننده ها برای برداشت رنگ از روی پارچه ها به کار می روند. البته شدت اثر مواد اکسید کننده باز هم بستگی به غلظت، درجه حرارت و نوع اکسید کننده دارد.

الیاف پشمی به مقدار زیادی رطوبت را جذب می کنند و به طور کلی آب جوش در مدت زیاد، برای پشم زیان آور است به خصوص وقتی محیط قلیایی باشد، به طوری که اگر الیاف پشم در آب جوش و در محیط قلیایی (صابون) قرار بگیرد، خاصیت الاستیسیته ی خود را از دست داده و خاصیت پلاستیکی پیدا می کند. بنابراین از این جهت نیز می توان به یکنواخت کننده الیاف پشمی نیز پی برد.

در رنگرزی الیاف پشم و به عنوان یکنواخت کننده عالی عمل نموده و از تجمع رنگ جلوگیری می کند. پتروشیمی دانشمند تولید کننده یکنواخت کننده الیاف پشمی و انواع مواد شیمیایی صنعت نساجی می باشد.

دوز مصرف یکنواخت کننده الیاف پشمی در سیستم رنگرزی:
دوز مصرف یکنواخت کننده الیاف پشمی در رنگرزی کالای پشمی با رنگزایی اسیدی و متال کمپلکس حدود 1 الی 5 گرم بر لیتر می باشد. در سیستم رنگرزی مخلوط پلی استر- پشم و آکریلیک - پشم نیز دوز مصرف یکنواخت کننده الیاف پشمی حدود 1 الی 7 گرم بر لیتر می باشد.

ویژگی های یکنواخت کننده الیاف پشمی:

  • از تجمع رنگ در جداره ها و نازل های دستگاه رنگرزی جلوگیری می کند.
  • از ته نشین شدن رنگ جلوگیری می کند.
  • این ماده برای پلی استر و ترکیب آن با الیاف دیگر مانند پشم و غیره قابل استفاده می باشد.
  • در رنگرزی پشم، پلی استر نقش دیسپرس کنندگی و یکنواخت کنندگی بسیار خوبی داشته و از لکه گذاری رنگ های دیسپرس روی پشم جلوگیری می کند.

شرایط نگهداری یکنواخت کننده الیاف پشمی:
این ماده در دمای 10 تا 35 درجه سانتیگراد و در ظروف در بسته و به دور از نور خورشید نگهداری می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>