اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیستم بافری چیست؟
سیستم های بافری به سیستمی می گویند که در یک محلول، مقادیر قابل توجهی اسید ضعیف و باز مزدوج آن یا باز ضعیف و اسید مزدوج آن وجود داشته باشد.

شیمی17

از بین بردن سختی آب با بافر:
برای از بین بردن سختی آب، از محلول بافر استفاده می شود. بافرها با خاصیتی که دارند مانع افزایش اسید یا باز موجود در محلول می شوند. آبی که توسط ابرها و باران ها تولید می شود، کاملا تمیز و خنثی است.

اما به دلیل گاز های کربن دی اکسید در هوا و قدرت جذب آب در جذب مواد، این گاز های کربن دی اکسید با آب باران ها مخلوط می شوند، و کمی با خاصیت اسیدی آب ها افزایش می یابد.

از طرفی با افزایش این خاصیت اسیدی آب، میزان خورندگی آن افزایش یافته و در نتیجه با جاری شدن آب بر بستر زمین و عبور از سطوح مختلف، میزان یون های مثبت موجود در آب افزایش می یابد. در نتیجه آن آب سخت تولید می شود، که در صنایع مختلف موجب به وجود آمدن مشکلاتی می شود.

برای جلوگیری از این مشکلات روش های گوناگونی اختراع شده است که می توان به رزین سختی گیر، دستگاه سختی گیر رزینی و سختی گیرهای مغناطیسی نیز اشاره کرد.

موارد گفته شده برای کاهش سختی آب برای پروژه های عظیم همراه با دبی آب ورودی بسیار بالا توصیه می شود. اما اگر برای تهیه مصارف خانگی و آب نرم با میزان کم به کاهش سختی آب است، استفاده از محلول مایع بافر بیشتر از روش های دیگر استفاده می شود. در صنعت نساجی نیز این بافر در کنار سختی گیر برای عملکرد بالای دستگاه به منظور رسیدن به محصولی با کیفیت بالاتر، به کار می رود.

مقدار دقیق مصرف بافر به میزان و شید نهایی رنگ و pH مورد نظر بستگی دارد، اما به صورت کلی جدول زیر جهت مصرف بافر پیشنهاد می گردد:

شییمی

پیشنهاد می شود که مقدار مصرفی را بر اساس نوع و مقدار رنگ، نوع پروسه و میزان pH مورد نظر را در آزمایشگاه چک کنید، سپس در عملیات رنگرزی استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>