اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو

به صورت کلی ویزا یک سند مسافرتی بوده که به فرد اجازه می دهد تا به کشور مورد نظر خود مسافرت کند. ویزاها به صورت معمول مانند مهر بر روی گذرنامه چسبیده خواهند شد. ویزاها انواع بسیار گوناگونی دارند که یکی از آن ها ویزای تحصیلی است. حال خود این ویزا نیز به دو دسته عمده تقسیم بندی خواهد شد. ویزای دانش آموزی و ویزای دانشجویی از دو نوع این ویزا بوده که به فرد متقاضی این اجازه را می دهد تا دوران تحصیل خودش را در کشور مورد نظر سپری کند.

البته فراموش نکنید که شما در ابتدا باید بتوانید از سوی مراکز آموزشی پذیرش شوید تا در مرحله بعدی بتوانید چنین ویزایی را دریافت کنید. حال خود مسئله پذیرش دانشجو از سوی مراکز آموزشی به فاکتورهای مختلفی مانند کشور مبدا، مرکز آموزشی مورد نظر، مقطع تحصیلی و … بستگی خواهد داشت. به یاد داشته باشید که برای اخذ ویزای تحصیلی و گذراندن دوران تحصیل در یک کشور خارجی، نیاز است تا به صورت دقیق برنامه ریزی داشته باشید.
از آن جایی که ورود به دانشگاه های کشورهای مختلف نیازمند انجام آزمون، دریافت مدرک زبان، ارائه مدارک خواسته شده و … است، به دانشجویان توصیه می شود حتما 3 تا 4 ماه پیش از تاریخ اعلام شده از سوی دانشگاه، مدارک خواسته شده را جمع آوری کنند.

معرفی انواع ویزاهای تحصیلی
همان طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، ویزاهای تحصیلی به دو دسته ویزای دانش آموزی و ویزای دانشجویی نقسیم می شود. حال این دو ویزا از نقطه نظرهای دیگری نیز قابل تقسیم بندی هستند. ما در ادامه ویزای تحصیلی را به دسته های دیگری تقسیم خواهیم کرد:

ویزای دانشجویی از نظر مدت زمان
بسته به اینکه فرد متقاضی قصد دارد تا چه مدت زمانی را در کشور مورد نظر صرف تحصیل کند، ویزای دریافتی او متفاوت خواهد بود. به همین دلیل این ویزاها به دو دسته ویزای تحصیلی بلند مدت و ویزای تحصیلی کوتاه مدت تقسیم می شوند. ویزاهای تحصیلی کوتاه مدت به آن دسته از دانشجویانی تعلق می گیرد که قصد دارند در دوره های کوتاه مدتی، زیر 3 ماه در کشور مورد نظر تحصیل کنند. از مهم ترین این دوره ها می توان به دوره اخذ مدرک زبان اشاره کرد.

از سوی دیگر ویزای تحصیلی بلند مدت به دانشجویانی اعطا می شود که می خواهند در دوره های دانشگاهی حضور داشته باشند. مدت زمان این دوره ها بیشتر از 3 ماه است و می توانند شامل دوره های کارآموزی و یا دوره های 6 ماهه آموزشی باشند.

ویزای دانشجویی از نظر نوع برنامه
در کنار مدت زمان حضور دانشجو در کشور مورد نظر، ویزاهای تحصیلی می توانند بسته به نوع برنامه ای که قرار است دانشجو در آن شرکت کند، متفاوت باشد. این نوع می تواند سطح مدرک، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری باشد و یا متقاضی حضور در دوره های مختلف حرفه ای. از آن جایی که این ویزاها با یکدیگر متفاوت هستند، نیاز است تا قبل از اخذ آن ها، اطلاعاتی را در خصوص هر کدام از آن ها به دست آورید.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>