اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو

مهاجرت امری است که در هر زمانی وجود داشته و مربوط به تمام بشریت بوده است. کشور ترکیه نیز با 77 میلیون جمعیت از امر مهاجرت مستثنی نبوده است. کشور ترکیه در همسایگی ایران به علت شباهت فرهنگی و مذهبی یکی از مقاصد مهاجرتی ایرانیان است. در ادامه به بررسی شرایط و راه های مهاجرت به ترکیه در سال 2021 می پردازیم.

راه های مهاجرت به ترکیه
مهاجرت به کشور ترکیه به عنوان توریست
کشور ترکیه یکی از کشورهای موفق در زمینه جذب توریست است که روند رو به رشدی دارد. مناطق زیبای ییلاقی، سواحل دریای سیاه و اژه، کشتیرانی بی نظیر، وجود انواع مختلف پرندگان و گونه های گیاهی و جانوری و آب درمانی تنها بخشی از جذابیت های توریستی این کشور است. این نوع اقامت حداکثر به مدت 90 روز (سه ماه) اعتبار دارد.

ایرانیان می توانند بدون ویزا به مدت 3 ماه در ترکیه اقامت داشته باشند. البته لازم به ذکر است در طول مدت این سه ماه، فرد توریست به هیچ وجه اجازه ی کار یا تحصیل و انجام هر گونه فعالیت اقتصادی را نخواهد داشت.

اقامت کشور توریستی 6 ماهه
در صورتی که شخص بخواهد بیش از 3 ماه در ترکیه برای گردشگری اقامت داشته باشد، باید برای اخذ ویزای توریستی 6 ماهه اقدام کند. با این نوع ویزا نیز فرد متقاضی به هیچ وجه اجازه ی کار یا تحصیل و انجام هر گونه فعالیت اقتصادی را نخواهد داشت. در صورتی که فرد متقاضی خانه ای در ترکیه اجاره کند می تواند با ارائه ی اجاره نامه این ویزای توریستی را 6 ماه دیگر تمدید کند و به مدت 1 سال در ترکیه اقامت داشته باشد.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق تحصیل
ترکیه به دلیل ارتباط با اروپا دانشگاه های معتبر زیادی دارد و به همین دلیل مقصد افراد زیادی برای تحصیل است. برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه قبل از هر چیزی فرد متقاضی باید مدرک تومر داشته باشد. برای دریافت این مدرک باید در آزمون تومور که توسط مرکز آموش زبان ترکی برگزار می شود شرکت کرده و نمره ی قبولی کسب شود.

دانشگاه های ترکیه هر ساله آزمون برگزار می کنند و متقاضیان تحصیل را با توجه به این نتایج این آزمون انتخاب می کنند. برخی از دانشگاه ها علاوه بر این آزمون شرط معدل نیز دارند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا فرد متقاضی حتما باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل داشته باشد. آزمون مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هر سال 2 بار در ترکیه برگذار می شود.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق ازدواج
اگر به دنبال یک ازدواج صوری برای مهاجرت به ترکیه هستید باید بگوییم که به احتمال زیاد موفق نخواهید شد. زیرا در صورت ازدواج با یک شهروند ترکیه که حتما باید ملتی ترک داشته باشد و پناهنده نباشد، به شما اقامت دائم ترکیه داده نخواهد شد. به مدت 3 الی 5 سال شما فقط در قالب توریست می توانید به ترکیه بیایید و مدت زمان اقامت شما نباید بیش از 90 روز باشد. پس از این مدت در صورتی که ماموران تحقیقات لازم را در مورد ازدواج شما انجام داده باشند و از صوری نبودن ازدواج شما مطمئن شوند، به شما اقامت دائم ترکیه داده خواهد شد.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق خریدن ملک
مهاجرت به ترکیه از طریق خریدن ملک ساده ترین روش برای به دست آوردن اقامت دائم ترکیه است. پس از خرید ملک در ترکیه، دولت به صاحب ملک اجازه ی اقامت 1 ساله می دهد و پس از این مدت فرد متقاضی به مدت 5 الی 8 سال می تواند این اقامت را هر یک سال یک بار تمدید کند.

پس از این مدت اگر هنوز ملک به نام متقاضی باشد می تواند برای سب اقامت دائم ترکیه درخواست دهد. در این نوع اقامت فرد اجازه کار دارد و می تواند خانواده ی خود را همراهش ببرد. خود شخص و خانواده و فرزندان اجازه ی تحصیل دارند.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری
اقتصاد کشور ترکیه بر اساس اعلام سازمان های بین المللی جز بیست کشور برتر جهان است. یکی از روش های مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری است و تنها راه آن هم ثبت شرکت در ترکیه است. به عبارت دیگر شما قبل از شروع هر فعالیت اقتصادی در این کشور ابتدا باید یک شرکت در آنجا ثبت کنید.

این فعالیت شامل هر نوع فعالیت اقتصادی و تجازی از باز کردن رستوران گرفته تا آرایشگاه و … می شود. این روش مسیر پیچیده ای دارد. ابتدا فرد متقاضی باید یک طرح توجیهی را در کنسولگری ترکیه در ایران تایید کند و پس از تایید کنسول گری برای گرفتن مجوز از وزارت کار ترکیه اقدام کند. برای شروع این فرآیند ابتدا باید اساسنامه و نام تجاری شرکت خود را در سامانه ی مرسیس ثبت کنید.

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق کار
مهاجرت به ترکیه از طریق کار نیازمند ارسال دعوتنامه از سوی کارفرما برای متقاضی می باشد. علاوه بر دعوتنامه شخصا نیز می توان به جستجوی کار در ترکیه پرداخت ولی راه سختی در پیش خواهید داشت. علت این امر ارجحیت شهروندان ترک بر خارجی ها برای بکارگیری در مشاغل است.

در صورت نبودن فردی برای همکاری با این شرایط، کارفرما می تواند یک خارجی را استخدام کند یعنی اولویت استخدام با اتباع ترکیه است. پس از استخدام متقاضی به او اجازه ی اقامت یک ساله در ترکیه داده خواهد شد. در صورتی که فرد متقاضی به مدت 5 سال مداوم در ترکیه کار کند، به او اقامت دائم ترکیه داده خواهد شد.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>