اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو

انواع راه های مهاجرت به فرانسه در سال 2021 موضوعی است که در این مقاله به این موضوع میپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

جمهوری فرانسه یکی از کشورهای غرب اروپا می باشد و یکی از سه کشوری است که هم به دریای مدیترانه و هم به اقیانوس اطلس راه دارد. مساحت این کشور در حدود 640 هزار کیلومتر مربع می باشد و نزدیک به 67 میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از پر جمعیت ترین کشور های اروپا به حساب می آید. این کشور در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و … یکی از کشور های مهم در جهان می باشد و پاریس نیز پایتخت این کشور از لحاظ فرهنگ، تاریخ و اقتصاد شهری غنی می باشد لذا همه ساله تعداد زیادی از مردم برای مهاجرت به فرانسه اقدام می کنند.

شرایط عمومی مهاجرت به فرانسه
فرانسه کشوری است که در اروپای غربی با نام جمهوری فرانسه شناخته می شود و پایتخت آن پاریس است. این کشور با کشورهای مختلفی همچون سوئیس، ایتالیا، اسپانیا، آندورا، آلمان، لوکزامبورگ، موناکو و بلژیک مرزهای خاکی دارد. از میان کشورهای اروپایی پس از آلمان، کشور فرانسه یکی از پرجمعیت ترین کشورها به شمار می رود. فرانسه را با تاریخ و فرهنگ غنی آن می شناسند. چرا که این کشور از گذشته های دور دانشمندان و اندیشمندان بسیاری را در خود پرورش داده است.

تعداد زیادی از میراث موجود در این کشور در یونسکو به سبک رسیده است و کشور فرانسه در سکوی چهارم یونسکو از این نظر قرار دارد. از نظر گردشگری نیز کشور فرانسه یکی از غنی ترین صنایع را دارد و با تاریخ و تمدن خود سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. فناوری، علوم بنیادی، هنر، اقتصاد، فرهنگ و سیاست زمینه هایی هستند که این کشور توسعه یافته در آنها حرفی برای گفتن دارد. لازم به ذکر است که این کشور به دلیل شرایط مطلوب به زندگی، شاخص های بالای توسعه انسانی و امید به زندگی بالا سالانه مهاجرین زیادی را به خود جذب می کند.

از آن جایی که کشور فرانسه عضو ناتو، گروه 20، گروه هشت، سازمان توسعه و تجارت جهانی نیز هست بنابراین فرصت های شغلی زیادی را برای مهاجرین فراهم نموده است. یک حکومت متمرکز نیمه ریاستی این کشور را اداره می کند و قانون اساسی آن بر پایه یک همه پرسی ایجاد شده است. از دیگر زیبایی های کشور فرانسه می توان به توتستان ها، گلزارها و تاکستان ها اشاره کرد که عطرهای معروف فرانسوی از همین گلزارها خلق شده اند.

کشور فرانسه از نظر صنایع نیز پیشرو است و کارخانجات مختلفی نظیر مواد شیمیایی، هواپیماسازی، پتروشیمی، ماشین آلات، موادغذایی و کشتی سازی دارد. محصولات مختلف کشاورزی از قبیل گندم، جو، چغندرقند و محصولات دامپروری نظیر تولید پنیر، ماهی، گاو و گوشت خوک از دیگر صنایع و تولیدات این کشور هستند. تمام این موارد باعث شده اند تا متقاضیان زیادی به دنبال راهی برای مهاجرت به فرانسه باشند. برای اینکه بهترین راه مهاجرت به فرانسه را انتخاب کنید بهتر است ادامه مقاله را از دست ندهید.

راه های مهاجرت به فرانسه
همانطور که گفتیم راه های گوناگونی جهت مهاجرت به کشور فرانسه وجود دارد:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت
  • مهاجرت از راه تولد
  • مهاجرت از راه ازدواج

حال می خواهیم تمامی راه ها را بررسی کنیم.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه
تحصیل در فرانسه به سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تقسیم می شود. مقطع لیسانس به طور کلی 3 تا 4 سال زمان می برد، ارشد 2 سال و همچنین دکترا 3 تا 5 سال زمان نیاز دارد. دانشگاه ها در کشور فرانسه به دو زبان فرانسه و انگلیسی تدریس می کند. نوع زبان بستگی به نوع دانشگاه ها دارد. اگر می خواهید به همان زبان فرانسوی ادامه تحصیل بدهید لازم است در امتحان های بین المللی زبان فرانسه نمره لازم را بیاورید.

آزمون هایی مانند TEF یا TCF توسط سفارت فرانسه برگزار می گردد. 85 دانشگاه در این کشور مشغول به فعالیت می باشند که تحصیل در آن ها رایگان است. این دانشگاه ها معمولا در آخر سپتامبر دانشجو می پذیرند. تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه با زبان فرانسوی می باشد. برای این که بتوانید در مقطع ارشد و دکترا از دانشگاه های فرانسه پذیرش بگیرید باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • مدارک تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان (B2)
  • رزومه
  • توصیه نامه
  • پروپوزال برای دکترا
  • سوابق کاری


تحصیل در فرانسه در مقطع لیسانس
همان طور که قبلاً گفته شد امکان تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور فرانسه برای متقاضیان مهاجرت به این کشور فراهم است که مدت زمان آن بین سه الی چهار سال طول می کشد. البته تحصیل در این مقطع شرایط خاصی را می طلبد که در ادامه دو مورد مهم آن معرفی می شوند:

دانشجویان ملزم به ارائه مدرک زبان در سطح (B2) فرانسه هستند.
ارائه مدارک 12 ساله دیپلم و ریزنمرات که نشان دهنده تحصیل دانشجویان در مقاطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم باشد.
لازم به ذکر است که متقاضیان مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی می توانند به محض ورود به کشور فرانسه همزمان با تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته برای تامین هزینه های زندگی خود به مشاغل پاره وقت بپردازند. ناگفته نماند که متقاضیان مهاجرت به فرانسه می توانند از طریق دوره های زبان نیز به این کشور مهاجرت نمایند. این افراد می توانند برای کسب مهارت زبان فرانسه در سطح (B2) از کالج های فرانسه پذیرش بگیرند.

تحصیل در فرانسه در مقطع فوق لیسانس
برای مهاجرت به فرانسه امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز وجود دارد. یکی از مهم ترین شرایط گرفتن پذیرش و تحصیل در این مقطع ارائه مدرک کارشناسی و ریز نمرات سال های تحصیلی قبل است. نکته حائز اهمیت در رابطه با این مقطع تحصیلی این است که دانشجویان می توانند برای این مقطع زبان تحصیلی خود را انتخاب نمایند که می تواند به فرانسوی یا انگلیسی باشد. این دانشجویان نیز می توانند برای تامین هزینه های خود به مدت 20 ساعت در هفته اجازه کار دریافت کنند.

تحصیل در فرانسه در مقطع دکتری
برای مهاجرت به فرانسه در کنار مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، امکان تحصیل در مقطع دکتری نیز وجود دارد. ولی در کنار ارائه مدارک و سوابق تحصیلی پیشین، متقاضی می بایست یک تأییدیه از سوپروایزر یا استاد راهنما به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد. متقاضیان می توانند برای جلب نظر اساتید و پیدا کردن یک استاد راهنمای خوب رزومه علمی بسیار قوی ارائه دهند. دانشجویان برای تحصیل در این مقطع می توانند برای تأمین هزینه های زندگی 40 ساعت در هفته به کار پاره وقت مشغول شوند.

مهاجرت به فرانسه از طریق دوره زبان
خبر خوب برای متقاضیان مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل این است که این افراد می توانند برای رایگان کردن تحصیل خود در این کشور در دوره های زبان فرانسه شرکت کنند. دانشجویان می توانند قبل از شروع کلاس های دانشگاه در کلاس های زبان فرانسه شرکت کنند و پس از آموختن زبان فرانسوی تحصیل خود را در این کشور رایگان نمایند. تنها هزینه ای که دانشجویان باید بپردازند 7000 الی 8000 یورو است که پس از دریافت مدرک زبان فرانسوی، تحصیل کاملا رایگان می شود. بنابراین این هزینه ارزش آن را دارد. مزیت فوق العاده ای که این روش مهاجرت به فرانسه دارد، این است که دانشجویان برای ورود به رشته های پزشکی دیگر نیازی به شرکت در آزمون ورودی نخواهند داشت.

لازم به ذکر است که متقاضیان مهاجرت به فرانسه که قصد کار پس از تحصیل در این کشور دارند، می توانند از یک اقامت 12 ماهه بهره ببرند تا بتوانند در این مدت به جستجوی یک شغل مناسب مرتبط با رشته تحصیلی خود بپردازند. متقاضیان باید در این مدت 12 ماه یک قرارداد شغلی پیدا کرده تا بتوانند اقامت موقت خود را به اقامت کاری تغییر دهند. شغلی که متقاضیان پیدا می کنند باید درآمد ماهانه ای معادل 2300 یورو داشته باشد. درآمد کمتر از این مبلغ امکان دریافت ویزای کاری را به متقاضیان مهاجرت به فرانسه نمی دهد.

مهاجرت کاری به فرانسه

شرایط کار در کشور فرانسه برای افرادی که فرانسوی نیستند متفاوت می باشد. یعنی اگر شخص عضو اتحادیه اروپا باشد نیاز به مجوز ندارد و با امضای قرارداد و داشتن یک دعوتنامه از طرف کارفرما می تواند شروع به کار کند اما اگر خارج از اتحادیه باشد نیاز به مجوز دارد.

یک نوع ویزای جدید اعلام شده که به آن ویزای استعداد می گویند به این معنا که افرادی که دارای مهارت تخصصی، فردی، هنر و یا حرفه ی خاصی می باشند می توانند برای کار وارد فرانسه شوند. افراد مطرح در زمینه های مختلف علمی، هنری، ورزشی و نخبگان و مخترعان می توانند از این طریق ویزای کار فرانسه را دریافت کنند و مراحل مهاجرت به فرانسه را انجام دهند.

یکی از روش های دیگر دریافت ویزای کار از طریق کارت آبی یا همان بلو کارت می باشد که به افرادی داده می شود که یک مدرک دانشگاهی معتبر دارند یا متخصص در یک زمینه فنی باشند. داشتن بلوکارت به معنی توانایی حضور و کار در فرانسه به مدت یک تا سه سال می باشد. برای دریافت این کارت باید حداقل نزدیک 3 سال تجربه کاری داشته باشید. پس از 5 سال فعالیت در فرانسه می توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت
در فرانسه ثبت شرکت تحت نظر موسسه ای به نام CFE انجام می گیرد. مدارک لازم و درخواست ها جهت ثبت شرکت در فرانسه به این موسسه ارائه می شود و CFE پس از بررسی های خود مجوز لازمه را صادر می کند.

اگر بخواهید از طریق سرمایه گذاری در فرانسه ویزا دریافت کنید باید برای پاسپورت سرمایه گذار تجاری اقدام کنید. برای این کار باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • سرمایه گذاری شخصی
  • شرکتی که آن را کنترل کند
  • شرکتی که 30 درصد سهام آن را دارد

همچنین سرمایه گذار وظیفه محافظت از کار تا 4 سال بعد از سرمایه گذاری را باید داشته باشد و همچنین تعهد سرمایه گذاری 300 هزار یورو در بخش های ملموس و غیرملموس را باید ارائه بدهد. مدت زمان این ویزا نهایتا 4 سال است که البته با توجه به شرایط متفاوت خواهد بود.

اگر بخواهید از طریق ثبت شرکت اقدام کنید برای این که بتوانید شرکت ثبت کنید باید ابتدا یک بیزینس پلن ارائه بدهید و بیان کنید که چه کسب و کاری می خواهید راه بیاندازید و چه مقدار سرمایه درنظر دارید که البته باید حداقل برای سال اول صد هزار یورو باشد. همچنین فرم های مورد نیاز برای ثبت شرکت را داشته باشید. شرکت ها در فرانسه انواع مختلفی نیز دارند.

مهاجرت به فرانسه از راه تولد
دو شیوه معمول برای اعطای تابعیت اصالت خون و دیگری اصالت خاک می باشد که این دو در مقابل همدیگر می باشند. اصل خاک به این معناست که اگر شخصی تحت هر شرایطی در خاک یک کشور به دنیا بیاید از تمامی حقوق و مزایای یک شهروند آن کشور برخوردار می باشد اما اصل خون بدین معناست که شخص متولد باید از پدر یا مادر یک شهروند تابعه متولد شده باشد.

کشور فرانسه بر اساس اصل خون بنا شده بنابراین اگر فرزندی در خاک فرانسه متولد شود نمی تواند درخواست تابعیت فرانسه را ارائه کند ولی اگر حداقل پدر یا مادر دارای تابعیت فرانسه باشد می تواند درخواست خود را جهت دریافت تابعیت فرانسه ارائه کند. اگر پدر یا مادر متولد فرانسوی باشد فرزند خود به خود فرانسوی محسوب می گردد.

مهاجرت به فرانسه از راه ازدواج
یکی از راه های مهاجرت به فرانسه ازدواج با یک شهروند فرانسوی است که شخص می تواند اقامت این کشور را اخذ کند بدین صورت که شخص می تواند بعد از 4 سال درخواست خود را جهت این کار به اداره امور مهاجرت ارسال کند. برای اخذ این ویزا مدارک لازم به صورت زیر می باشد:

  • شناسنامه و پاسپورت
  • گواهی تولد
  • گواهی ازدواج
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی

همچنین باید یک مدرکی از زبان فرانسوی را ارائه بدهد. درخواست شخص توسط پلیس ارزیابی می شود و یک مصاحبه ای با پلیس برگزار می شود که کل این فرایند می تواند دو سال طول بکشد.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>