اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اصطلاح اتمام نرم کن چیست؟
اتمام نرم کن در واقع نوعی اصلاح سطح فیبر است، زیرا نرم کن ها تأثیرات اصلی خود را روی سطح فیبر ایجاد می کنند. در فرآیندهای اتمام، مولکول های نرم کن می توانند توسط فیبر جذب شده و به روش خاصی به سطح فیبر متصل شوند، که به ماهیت یونی مولکول نرم کننده و آبگریزی نسبی سطح فیبر بستگی دارد.

شیمی8

نرم کن های کاتیونی، مانند نمک های آمونیوم کواترنر، نمک های آمین، ایمیدازولین ها و کواترنرها با گروه های استر، با انتهای بار مثبت خود به سمت فیبر نیمه منفی (پتانسیل زتا) جهت گیری می کنند، نرم شدن و روانکاری در ایجاد یک سطح جدید از زنجیره های کربن آبگریز که ویژگی عالی را ایجاد می کنند، وجود دارد.

آن ها تمایل ذاتی برای اکثر الیاف دارند و این خاصیت نرم کن ها را با استفاده از روش های اگزوز قابل استفاده می کند.

نرم کن های آنیونی، مانند نمک های آلکیل سولفات و نمک های آلکیل سولفونات، با انتهای بار منفی خود که از سطح فیبر با بار منفی که دفع می شوند، جهت گیری می کنند. این امر منجر به آب دوزی بالاتر می شود، اما در مقایسه با نرم کن های کاتیونی نرم شدن کمتری ایجاد می شود.

نرم کن های آنیونی برای اکثر الیاف میل ذاتی ندارند و در فرآیندهای دسته ای روی پارچه ها تخلیه نمی شوند. آن ها با استفاده از بالشتک مناسب ترین کاربردها هستند. جهت نرم کن های غیر یونی، مانند مواد اتوکسیله، سیلیکون ها و واکس های هیدروکربن، به ماهیت سطح الیاف بستگی دارد.

با اینکه قسمت آب دوست نرم کن به سطوح آب دوست جذب می شود و قسمت آبگریز جذب سطوح آبگریز می شود.

اتمام پوشش ها اغلب با پوشاندن سطح پارچه با مواد پلیمری و افزایش اتصال فیبر:

  • مقاومت در برابر سایش یک پارچه را افزایش می دهند.
  • آن ها در بهبود مقاومت در برابر سایش انعطاف پذیر کمتر هستند.
  • شبکه های پلیمری انعطاف پذیر مانند پلی اکریلات ها و پلی اورتان ها که با استفاده از رسوب پلیمر به الیاف، نخ ها و سطوح پارچه اعمال می شوند.
  • مقاومت در برابر سایش پارچه های پنبه ای با فشار باد را افزایش می دهند.
  • این فیلم ها سخت و انعطاف پذیر هستند و تمایل کمتری به سفت شدن پارچه نسبت به پوشش های وینیل و لاستیک دارند.
  • فیبر را به جای جذب انرژی ماده ساینده از پوشش سطح محافظت می کنند.
  • نرم کن های پارچه ای با کیفیت بالا لباس های شما را نرم و بدون چین و چروک می کنند، و بوی مطبوعی دارند.

نرم کن مایع پارچه:
نرم کن مایع گران ترین گزینه شما در هر بار است، اما در از بین بردن بو و نرم شدن لباس نیز بسیار موثر است. گرچه از آنجا که به ماشین لباسشویی اضافه می شود، ضد شهودی به نظر می رسد، اما مایعات میزان استاتیک لباس شما را کاهش می دهد.

نرم کننده های مایع همچنین دارای کاربردهای جایگزین شگفت انگیزی هستند، از جمله از بین بردن لکه های آب سخت، انعطاف پذیر نگه داشتن پارچه و خلاص شدن از شوک استاتیک حاصل از پرزهای پارچه.

اصطلاح اتمام پارچه در صنعت نساجی چیست؟
هر عملیاتی که خصوصیات فیزیکی پارچه را بهبود بخشد، به عنوان "اتمام" نامیده می شود. نرم کن یک ماده اتمام دهنده است که وقتی روی مواد منسوجات قرار می گیرد، دسته خود را بهبود می بخشد و باعث ایجاد لمس دلپذیر می شود.

به عنوان یک قاعده کلی، مواد نرم کن اعمال شده روان کننده ها هستند، که باعث تسهیل لغزش الیاف در داخل ساختار پارچه می شوند، بنابراین تغییر شکل و چروک شدن پارچه را راحت تر می کنند.

در بیشتر موارد، مدت زمان اثر محدود است، زیرا محصولات استفاده شده در طول درمان با شستشوی بعدی از بین می رود. به همین دلیل باید در مرحله آخر درمان استفاده شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>